وزارت کار رژیم کاری ادارات دولتی را تغییر داد

اطلاعات روز: وزارت کار و امور اجتماعی کشور امروز (دوشنبه، ۲۷ حوت) از تغییر رژیم آغاز و ختم کاری ادارات دولتی در شش ماه سال آینده‌ی خورشیدی خبر داده است.

در مکتوبی که از سوی این وزارت به وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور فرستاده شده، آمده است که این رژیم کاری سر از شنبه (سوم حمل) الی اخیر ماه سنبله‌ی سال آینده در ادارات دولتی تطبیق می‌شود.

بر اساس رژیم کاری جدید، کار در ادارات دولتی از روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت هشت صبح شروع و تا ساعت چهار پس از چاشت ادامه دارد که صرف یک ساعت (از ساعت ۱۲ الی یک بعد از چاشت) به علت صرف غذا و ادای نماز در میان آن وقفه می‌باشد.

همین طور در این مکتوب آمده است که رژیم کاری در روزهای پنجشنبه، از ساعت هشت صبح تا یک پس از چاشت بدون داشتن کدام وقفه‌ای می‌باشد.

این وزارت همچنان در مکتوبش گفته است که در ماه مبارک رمضان، رژیم کاری از شنبه تا پنجشنبه، از ساعت هشت صبح شروع و ساعت یک پس از چاشت ختم می‌شود.

در مکتوب تصریح شده در اداراتی که اوقات کاری متفاوت با این رژیم است، با درنظرداشت خصوصیات کار، شرایط اقلیمی، لوایح و مقررات مربوط به رژیم آغاز و ختم کار کارکنان، رژیم کاری آن‌ها، ۴۰ ساعت در هفته باید تنظیم و تطبیق شود.