خالد: حمله بر قول اردوی 215 میوند کار طالبان و گروه «جیش محمد» است

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی امروز (دوشنبه، 13 حوت) در نشست هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان و نیروهای حمایت قاطع در پایگاه هوایی بگرام گفته است که حمله بر قول اردوی 215 میوند در آن‌سوی خط دیورند طرح‌ریزی شده بود.

آقای خالد در این نشست همچنان گفته است که گروه طالبان و گروه جیش محمد مسئول حمله بر قول اردوی 215 میوند بوده است.

او تأکید کرده است که نیروهای ارتش ملی انتقام خون 26 سربازی که در این حمله کشده شده‌اند، را خواهند گرفت. برخی منابع اما به رسانه‌ها گفته‌اند که در این حمله در حدود 50 سرباز کشته و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع افزوده است که نیروهای امنیتی افغان یک صلح با عزت را ترجیح می‌دهند اما با هر وضعی آماده‌ی دفاع از کشور هستند.

او در حالی گروه طالبان و جیش محمد را مسئول حمله بر قول اردوی 215 میوند دانسته است که گروه جیش محمد چندی پیش مسئولیت یک حمله‌ی خونین انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند که در آن بیش از 40 نیروی هندی کشته شدند، را نیز به عهده گرفت.

پس از این حمله‌ی تروریستی در هند، تنش میان پاکستان و هند بالا گرفت و منجر به درگیری‌های نظامی نیز گردید.

همزمان با بالاگرفتن تنش میان دو کشور مقام‌های پاکستان اعلام کرده بودند که افزایش تنش بر سر مسأله‌ی کشمیر می‌تواند روی روند صلح افغانستان نیز تأثیر بگذارد.

دیدگاه‌های شما
  1. توقف در پرواز طیارات اف ۳۵ بنابر علل نامعلومی در چندین کشور (۴ماه قبل) عملی شد.
    اسراییل اعلان کرد که ما مشکل.را یافته و حل کردیم .
    یک هفته قبل از عمل تروریستی در کشمیر، دو طیاره هندی در هوا تصادم و سقوط کردند.
    پرواز ناقص موشک ایرانی و همچنان عمل تروریستی ییکه انجام شد، تقریبا همگام و همزمان با آنچه در افغانستان عملی گردید، و همچنان سفر جناب اشرف به امارات، حد اقل اشارات صریح بر نظامیگری، تنش و گرم کردن بازار فروش اسلحه است .
    سفر محمد بن سلمان به پاکستان، هند و چین توام با سرمایه گذاری های بزرگ و همزمان با آن نشست بزرگ متحدین سعودی در واقع اعلان ایجاد و قوام بخشیدن پیمان های نو نظامی است .
    خروج نیروهای امریکایی از آسیا و متمرکز شدن ایشان در امریکای لاتین به نیابت ضرورت دارد .
    سعودی این مسئولیت را یکی بنابر خواست سرمایه خوش و امرا مع الشیوخ النفت عربی همراه با بافت مشترک اوشان با سرمایه مالی ایالات متحده؛ این مهمه را پیش میبرند .
    ناگفته نماند که خطر یخ زدن سرمایه سعودی در امریکا نیز مطرح است . ولی این انسجام نوین چانسی برای خروج و آزادی سرمایه عرب نفتی است . گذشته ازین اگر سیاست سرمایه گذاری موازی اهداف امریکایی باشد؛؟ چه بهتر که این ریسک بر اعراب بارزده شود .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *