CEO

خلیل‌زاد از پیشرفت‌های تازه در مذاکرات صلح به رییس اجرایی گزارش داد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان صبح امروز (یک‌شنبه، 28 دلو) در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در مورد دیدارهای اخیرش از کشورهای منطقه و جهان و همچنان پیشرفت در مذاکرات صلح به آقای عبدالله گزارش داده است.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است که آقای عبدالله در این دیدار از تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد و دولت امریکا برای برقراری صلح در افغانستان قدردانی کرده است.

رییس اجرایی کشور دست‌یابی به صلح و ثبات را از آرزوهای دیرینه‌ی مردم خوانده و گفته است که هیچ اولویتی بالاتر از پایان جنگ چهل ساله در افغانستان نیست.

بر اساس اعلامیه‌ی ریاست اجراییه، آقای عبدالله بر اهمیت مالکیت حکومت و مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح و دست یافتن به صلح عادلانه، با عزت و پایدار تأکید کرده است.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد در جریان پنجمین دور سفرش به اروپا و کشورهای منطقه قرار دارد. او به تاریخ 21 دلو سفرش را آغاز کرده و این سفر او تا تاریخ نهم حوت ادامه دارد.

خلیل‌زاد در این سفر تا کنون از کشورهای بلجیم، آلمان و افغانستان دیدار کرده و قرار است از کشورهای ترکیه، قطر و پاکستان نیز دیدن کند.