TOLONews

استاد دانشگاه که مسئول جلب و جذب داعش بود، بازداشت شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت مسئول جلب و جذب گروه تروریستی داعش در شهر کابل خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این ریاست که امروز (شنبه، 20 دلو) منتشر شده، آمده است که نیروهای قطعات خاص امنیت ملی در یک عملیات ویژه ابوعبیدالله متوکل، مسئول جلب و جذب گروه داعش را از مربوطات ناحیه‌ی پنجم شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است: «ابوعبیدالله متوکل، استاد دانشگاه و خطیب مسجد جامع شیخ محمدی‌ها (روحانی) به دستور گروه تروریستی داعش مسئولیت جلب و جذب جوانان را به آن گروه به عهده داشت.»

ریاست عمومی امنیت ملی افزوده است که 16 تن از شاگردان ابوعبیدالله که پیش از این به اتهام عضویت در گروه داعش از ناحیه‌های مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند، اعتراف کرده‌اند که توسط ابوعبیدالله متوکل به گروه داعش جذب شده‌اند.

در بخشی از اعلامیه‌ی این ریاست آمده است که پسر دومی ابوعبیدالله متوکل به‌نام احمدالله اوایل سال جاری به گروه داعش پیوسته و در حال حاضر در «کتیبه اشپال» ننگرهار مصروف فعالیت‌های تخریبی و تروریستی است.

از سویی هم ابوعبیدالله متوکل اعتراف کرده است که بردارزاده‌اش به‌نام اسدالله حدود دو ماه پیش در شهر کابل حمله‌ی انتحاری انجام داده است.

گفتنی است که این استاد دانشگاه تا کنون صدها جوان را در گروه داعش جذب و به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعزام کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. اواى بحال او دانشگاه و دانش جوى كه استادش اين كثافت باشد،
    وقتى نام استاد سر ازى نجاصد گرفته مي شود توهين به دانشگاه هست توهين به علم دانش است

  2. باید اعدام گردد و بقیه ی این داعش ها گرفتار شوند.
    در ضمن دانشگاه های کشور پر از این داعشی هاست، باید دانشکده های شرعیات از بین برود و این بحث تازه نیست که این استادان بارها با داعش وطالب دست داشته و به خاطر افراطیت شان به مردم خیانت می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *