پارلمان افغانستان

مجلس نمایندگان: وزارت‌های دفاع و داخله برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های غزنی اقدام کنند

اطلاعات روز: شماری از نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از اخاذی طالبان از ساکنان پنج ولسوالی ولایت غزنی،‌ از وزارت‌های دفاع و داخله می‌خواهند که برای حل این مشکل و بازگشایی راه‌های مواصلاتی این ولسوالی‌ها، به‌زودی اقدام کنند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه (26 جدی) در نشست عمومی این مجلس گفت: «مشکل انسداد راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها به مرکز غزنی از مشکلات عمده‌ای است که پیوسته نمایندگان مردم غزنی مطرح کرده‌اند. اخاذی‌های ظالمانه که از طرف مخالفان از مردم عادی صورت می‌گیرد یک فاجعه است.»

آقای ابراهیمی افزود که وزارت‌های دفاع و داخله برای حل این مشکل یک برنامه‌ی ویژه را روی‌دست گیرند تا مردم از ظلم طالبان نجات یابند.

خداداد عرفانی، نماینده‌ی مردم غزنی در مجلس نیز گفت که مردم غزنی احساس امنیت ندارند و سه مسیر ولسوالی‌های جاغوری، مالستان، ناور، اجرستان و جغتو از مسیرهای گیلان- جاغوری، مسیر قره باغ و راه قیاق توسط طالبان مسدود شده است.

او اضافه کرد که طالبان در این مسیرها به مردم اجازه‌ی رفت و آمد نمی‌دهند و کسانی که از مجبوریت می‌خواهند از این مسیرها عبور کنند نیز باید به طالبان پول هنگفت تحویل دهند.

علی اکبر قاسمی،‌ یک عضو دیگر مجلس نیز گفت: «مخالفان در این مسیرها حتا از گاو، گوسفند و یک بوری کچالوی مسافران هم عشر و یا مالیه می‌گیرند.»

گفتنی است که هفته‌ی گذشته نمایندگان مردم غزنی در مجلس گفته بودند که وزارت دفاع برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های غزنی 15 روز و وزارت داخله هفت روز فرصت خواسته بود اما اکنون که این فرصت به پایان رسیده، این وزارت‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند.