Taliban fighters pose with weapons while detaining two unseen men for campaigning for presidential candidate Mullah Abdul Salam Rocketi in an undisclosed location in Afghanistan on August 19, 2009. REUTERS/Stringer (AFGHANISTAN POLITICS ELECTIONS CONFLICT CRIME LAW)

3 فرمانده و 25 جنگجوی طالب در حملات هوایی نیروهای افغان در بغلان کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شمال کشور از کشته شدن 28 جنگجوی گروه طالبان به شمول سه فرمانده مهم این گروه در ولایت بغلان خبر داده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین امروز دوشنبه (24 جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حوالی ساعت 7:30 شب گذشته در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای ارتش بر یک قرارگاه طالبان در روستای «عرب‌ها» در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، ملا گُجر، یک فرمانده مهم طالبان و 17 تن از افرادش کشته شده‌اند.

در جریان این عملیات یک ذخیره‌گاه بزرگ مهمات طالبان نیز از بین برده شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که در یک حمله‌ی هوایی دیگر که از سوی نیروهای ارتش افغان در روستای «خوجه» ولسوالی دهنه‌ی غوری ولایت بغلان انجام شده، بشیر مشهور به شاهین و ذبیر، دو فرمانده مهم طالبان همراه با 8 تن از افرادشان کشته شده‌اند.

در جریان این عملیات نیز یک باب ذخیره‌گاه مهمات، یک باب قرارگاه و یک عراده موتر طالبان از بین برده شده است.

قول اردوی شاهین در عین حال گفته است که اخیرا عملیات زمینی و هوایی بر مواضع طالبان در ساحه‌ی زیر مسئولیت این قول اردو افزایش یافته که در نتیجه چندین نفر از افراد کلیدی این گروه کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *