وزارت داخله: «نیمه‌ی تحتانی هرم جنایت» برای تصفیه حساب به پولیس مراجعه کرده‌ است

اطلاعات روز: دو روز پس از نشر فهرست شانزده نفری «نیمه‌ی تحتانی هرم جنایت» از سوی وزارت داخله، این وزارت اکنون اعلام کرده است که بیشتر این افراد برای تصفیه‌‌ی حساب‌های‌شان با بخش ضد جرایم وزارت داخله، به پولیس مراجعه کرده‌اند.

نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که اگر تا 24 ساعت دیگر افراد باقی‌مانده‌ی فهرست شانزده نفری به پولیس و ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله مراجعه نکنند، حساب‌های بانکی‌شان مسدود و ممنوع‌الخروج خواهند شد.

در اعلامیه‌ی وزارت داخله که امروز شنبه (22 جدی) منتشر شده، همچنان گفته شده است که شماری از افراد شامل فهرست 222 نفری نیز خودشان را به پولیس تسلیم کرده‌اند و تحقیقات از آن‌ها جریان دارد.

در اعلامیه‌ی این وزارت گفته شده است: «تعدادی از افراد شامل لیست 222 نفری خود را به پولیس تسلیم نموده اند و تحقیقات از آن‌ها جریان دارد. افرادی که شامل لیست 16 نفری هستند، اکثرا به پولیس مراجعه نموده‌اند و در حال تصفیه‌ی حساب‌های‌شان با بخش‌های ضد جرایم وزارت امور داخله می‌باشند.»

گفتنی است که وزارت داخله روز یک‌شنبه هفته‌ی گذشته (شانزدهم جدی) فهرست ۲۲۲ نفری افرادی که به قتل، دزدی،‌ اختطاف، راه‌زنی اخلال نظم عامه و… در شهر کابل متهم‌اند، را منتشر کرد. این وزارت از شهروندان کابل خواسته بود که در مورد افشای هویت و مکان بودوباش مجرمان با پولیس همکاری کنند.

به دنبال آن، به تاریخ نوزدهم جدی نیز این وزارت با نشر فهرستی، افراد زورگو، غاصب زمین، قاچاقبر، بی‌اعتنا به قانون، حامی افراد مسلح غیر مسئول، انتقال‌دهنده‌ی سلاح، آشوب‌گر و… را معرفی کرد.

وزارت داخله از این افراد خواسته بود تا هرچه زودتر به‌خاطر «وضاحت و تصفیه‌ی بعضی موارد» به نزدیک‌ترین حوزه‌ی پولیس،‌ فرماندهی پولیس کابل و یا ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله مراجعه کنند.

در همین حال، وزارت داخله در یک خبر دیگر به اشخاص غیردولتی خارج از ارگان‌های امنیتی و دفاعی هشدار داده است که این افراد برای محافظت و بدرقه‌ی‌شان اجازه‌ی استفاده از سلاح نیمه ثقیل «راکت، پیکا و دهشکه» را ندارند.

در اعلامیه‌ی این وزارت همچنان گفته شده است که این افراد حق ندارند «محافظین خویش را در بادی موترهای پیکپ،‌دادسن، رنجر و یا هم‌نوع آن انتقال دهند».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *