مایک پنس: ترمپ در حال بررسی گزینه‌ی «خروج از افغانستان» است

اطلاعات روز: به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر خروج حدود هفت هزار نیروی امریکایی از افغانستان، به تازگی مایک پنس،‌ معاون ریاست‌جمهوری امریکا گفته است که دونالد ترمپ در حال بررسی این گزینه است.

مایک پنس روز پنج‌شنبه (سیزدهم جدی) در مصاحبه‌ی اختصاصی با «فاکس نیوز» گفته است که آقای ترمپ در حال بررسی گزینه‌ای است که سربازان این کشور خاک افغانستان را ترک کنند.

آقای پنس گفته است: «رییس‌جمهور ترمپ در حال ارزیابی خروج سربازان امریکایی از افغانستان است. خروج سربازان امریکایی از سوریه نیز به تدریج و به‌گونه‌ی منظم انجام می‌شود.»

به تاریخ 29 قوس سال جاری دو مقام ارشد وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بودند که رییس‌جمهور ترمپ تصمیم دارد تا در چند ماه آینده حدود هفت هزار نیروی امریکایی که در افغانستان مستقر اند، را از این کشور بیرون کند.

امریکا در حال حاضر در حدود ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشند.

حکومت افغانستان در آن زمان اعلام کرده بود که خروج این نیروها از افغانستان، هیچ تأثیری روی امنیت این کشور ندارد.

از سوی دیگر اظهارات مایک پنس در حالی مطرح شده است که دونالد ترمپ روز چهارشنبه (دوازدهم جدی) در نخستین جلسه‌ی کابینه‌اش در سال 2019 میلادی گفته است که هند، پاکستان و روسیه در افغانستان حضور دارند و آنان باید در افغانستان بجنگند نه امریکا.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *