ARG

اسدالله خالد: ارتش پس از این در مقابله با مخالفان مسلح خشن‌تر عمل می‌کند

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که پس از این نیروهای ارتش در برابر مخالفان مسلح دولت خشن‌تر و بی‌رحم‌تر از گذشته عمل خواهند کرد.

آقای خالد امروز شنبه (هشتم جدی) در مراسم معرفی خودش به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت که نیروهای ارتش افزون بر خشن‌تر شدن، کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار مناسب با اسیران جنگی و حقوق بشر را نیز در نظر داشته باشند.

او گفت: «از سربازم توقعم این است که با وجودی که در مقابل دشمن خشن می‌باشد، بی‌رحم می‌باشد، همانقدر در مورد کاهش تلفات ملکی، وضعیت خوب با اسیران جنگی که هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی ما است، در نظر گرفتن حقوق بشر باید کوشا باشد.»

سرپرست جدید وزارت دفاع از نیروها و فرماندهان ارتش نیز خواست که پس از این نباید کم‌کاری‌های شان را با کمک نکردن خارجی‌ها توجیه کنند. آقای خالد گفت که نیروهای خارجی، حمایت قاطع و امریکایی‌ها به‌خاطر آموزش و مشوره‌دهی و نیز برای بودن در کنار نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند ولی مالک افغانستان خود افغان‌ها است و تصمیم گیری نیز باید به‌دست خود افغان‌ها باشد.

آقای خالد هشدار داد که «دیگر نمی‌خواهم بشنوم که این کار به‌خاطر توجه نکردن امریکایی‌ها و… است.»

او گفت که پس از این زخمیان نیروهای ارتش برای مدت طولانی در میدان‌های جنگ نخواهد ماند و به زودترین فرصت به شفاخانه‌ها منتقل خواهند شد.

سرپرست وزارت دفاع گفت: «به سرباز در جبهه اطمینان می‌دهم که با آخرین تلاش‌های خود اگر خدا نخواسته در آینده این طور یک چیزی را داشتیم، با آخرین تلاش‌های خود این طور یک واقعه را دیگر اجازه نخواهیم داد. اگر شنیدم در جایی زخمی مانده و ما انتقالش کرده نمی‌توانیم، مطمیین باشید که وقتی که وزیر دفاع تان را خواب نمی‌برد، تمام وزارت را در حرکت خواهد آورد تا آن زخمی به شفاخانه انتقال داده شود.»

در همین حال، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در این مراسم گفت که تعریف حکومت افغانستان از دوست و دشمن بسیار واضح است و هرکسی که نظام افغانستان را تخریب کند، دشمن مردم و حکومت این کشور است.

آقای محب گفت: «ما هرگز فداکاری‌های نیروهای امنیتی خود را به معامله نمی‌گیریم و تفاوت بین تروریست‌های خوب و بد نیز وجود نخواهد داشت. ما مذاکرات صلح را با کسانی که مشتاق برقراری صلح اند،‌ انجام خواهیم داد.»

از سویی هم، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع گفت که کسی برای او تا زمانی تبریکی ندهد که او دست‌آوردی در مبارزه با مخالفان مسلح دولت نداشته باشد.

آقای خالد گفت: «جمله‌ی انتخاب به‌جا و شایسته را روزی بگویید که در دفاع از شما شهید شده و تابوتم در بیرق افغانستان پیچانده شده باشد. آن روز به رییس‌جمهور غنی بگویید که انتخاب شما به‌جا و شایسته بوده است.»

این همه در حالی است که به تاریخ دوم جدی، رییس‌جمهور اشرف غنی در دو حکم جداگانه اسدالله خالد و امرالله صالح،‌ رییسان امنیت ملی پیشین کشور را به عنوان سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله معرفی کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. در طول کاری خویش آقای غنی اولین کار مناسب وشاسیته را انجام داده است اگر ثابت شود که با نیت صاف پاک آقای غنی این انتخاب ها صورت گرفته است بدون نگارش های امتیاز آت فردی و جمعی
    انتخاب من در دوره بعدی نیز آقای غنی خواهد بود

  2. به این سوال فقد زمان پاسخ میدهد که اسدالله خالد چ قدر انسان متعهد به وطن است وکدام کاری مفید برای مردم همکاران اش کرده است .دری سرزمین شعار زیاد است اما عمل دیده نمیشه اگه میشه هم منفی است
    ما هم به فال نیک میگیرم سخنان آقای خالد امید که در امنیت غزنی ودیگر ولایات و ولسوالی های کشور تغییرات مثبت بوجود آید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *