GMIC

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر 264 نفر را در سه ماه گذشته محاکمه کرده است

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اعلام کرد که در سه ماه اخیر سال جاری، 264 نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از یک و نیم الی ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

در میان افراد محاکمه شده 15 نفر از کارمندان دولتی، 9 زن و یک شهروند خارجی نیز شامل اند.

خالد موحد، سخن‌گوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر امروز سه‌شنبه (چهارم جدی) در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که این افراد از سوی محکمه‌ی ابتداییه مبارزه با مسکرات و مواد مخدر محکوم به زندان شده‌اند.

آقای موحد افزود که محکمه‌ی استیناف مبارزه با مواد مخدر نیز 154 نفر به شمول ۴ زن و هفت نفر از کارمندان خدمات عامه را در پیوند به 112 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر به حبس تنفیذی محکوم کرده است.

او علاوه کرد که در سه ماه گذشته 203 نفر به‌شمول 13 زن نیز به اتهام 275 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

از میان افراد بازداشت شده، 82 نفرشان کسانی اند که می‌خواسته‌اند مواد مخدر نوع هرویین را با استفاده از شیوه‌های جاسازی در بطن و بکس‌های سفری‌شان از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به کشورهای هند، عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی و دبی انتقال بدهند.

سخن‌گوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر گفت که از نزد این افراد 47 عراده واسطه نقلیه، 283 سیت موبایل همراه، 21 میل اسلحه مختلف‌النوع، مبلغ یک میلیون و 143 هزار و 936 افغانی و 11 هزار و 352 دالر امریکایی به‌دست آمده است.

ولایت کابل با داشتن 93 قضیه‌ی جرمی مواد مخدر و ننگرهار با داشتن 25 قضیه‌ی جرمی مواد مخدر در صدر فهرست ولایاتی قرار دارد که دارای بیشترین قضایای جرمی مواد مخدر‌اند.