دیدار غنی با وزیر خارجه‌ی پاکستان؛ صلح باید به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری افغانستان در اعلامیه‌یی گفته است که در دیدار رییس‌جمهور اشرف غنی با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در مورد «صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها» تأکید شده است.

در اعلامیه‌ی ارگ که امروز دوشنبه (سوم جدی) منتشر شده،‌ همچنان گفته شده است که در این دیدار که در ارگ ریاست‌جمهوری انجام شده،‌ در مورد روابط دوجانبه، مذاکرات صلح بین‌الافغانی و اقدامات بعدی در مورد صلح نیز بحث و گفت‌وگو شده است.

همچنان دو طرف در این دیدار همکاری کشورهای منطقه و جهان در روند صلح افغانستان را مهم خوانده‌اند.

در همین حال،‌ وزیر امور خارجه‌ی پاکستان در دیدار با صلاح‌الدین ربانی،‌ سرپرست وزارت خارجه‌ی کشور گفته است که پاکستان در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی افغانستان آمده است که وزیر خارجه‌ی پاکستان در این دیدار، افغانستان با ثبات و امن را به نفع پاکستان خوانده و همچنان گفته است که اسلام‌آباد برای آوردن صلح در افغانستان تلاش می‌کند.

شاه‌محمود قریشی همچنان گفته است که کشورش بر سیاست عدم مداخله‌ی حکومت پاکستان در امور داخلی افغانستان استوار است و «به موفقیت رساندن صلح در افغانستان» نیز مسوولیت تمام کشورهای منطقه است.

صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه‌ی کشور گفته است که روابط میان افغانستان و پاکستان در حال بهتر شدن است و دوبار سفر وزیر خارجه‌ی پاکستان در عرض ده روز نشانه‌یی از به‌سازی روابط میان دو کشور است.

شاه‌محمود قریشی،‌ وزیر خارجه‌ی پاکستان صبح امروز دوشنبه در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی به کابل آمده است.

آقای قریشی در حالی به کابل آمده است که او به تاریخ 24 قوس سال جاری نیز برای شرکت در نشست سه‌جانبه‌ی وزیران خارجه‌ی افغانستان، پاکستان و چین به کابل آمده بود.

وزیر خارجه‌ی پاکستان قرار است پس از سفر به کابل، به‌خاطر بهبود روابط دوجانبه به کشورهای روسیه، چین و ایران نیز برود.