GMIC

دادستانی کل: تاکنون از 15 نفر به شمول مسوولان فدراسیون فوتبال تحقیق کرده‌ایم

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرد که در پیوند به بدرفتاری و آزار جنسی با اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در فدراسیون فوتبال این کشور،‌ تاکنون از 15 نفر به شمول مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان تحقیق صورت گرفته است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل، امروز یک‌شنبه (25 قوس) در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که تحقیقات در این زمینه تاکنون پایان نیافته است.

آقای رسولی همچنان گفت که به‌خاطر تأمین عدالت بهتر، جلوگیری از اخلال در پروسه‌ی تحقیق و دسترسی کمیته‌ی تعیین شده برای بررسی این قضیه به شواهد و مدارک، وظایف پنج نفر از مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان به حالت تعلیق درآمد.

سخن‌گوی دادستانی کل افزود که با خالده پوپل‌زی،‌ مدعی بدرفتاری وآزار جنسی با اعضای تیم ملی فوتبال زنان کشور تماس برقرار شده و از او خواسته شده است که در این مورد اسناد کافی در اختیار دادستان‌ها قرار بدهد تا در زمینه تصمیم عادلانه گرفته شود.

آقای رسولی همچنان گفت که از فیفا یا فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز خواسته شده است که در این رابطه معلومات بدهد.

به گفته‌ی او: «کمیته‌ی تعیین شده برای بررسی این قضیه از شرکت هومل که حامی فدراسیون فوتبال افغانستان نیز است، خواستار معلومات شده تا اگر اسناد و شواهدی داشته باشند به هیأت موظف تسلیم بدهند همچنان کمیته از شرکت هومل در مورد دلایل فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال افغانستان نیز طالب معلومات شده است.»

رسولی از مردم افغانستان و نهادهای حامی حقوق زنان نیز خواست تا هرگونه اسناد،‌ شواهد و مدارکی که در این زمینه دارند، به دسترس هیأت تحقیق کننده قرار بدهند.

این در حالی است که به تاریخ ۹ قوس سال جاری روزنامه گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال زنان افغانستان گزارش کرده بود که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازی‌کنان زن نقش داشته‌اند.

در گزارش این روزنامه آمده بود که بدرفتاری با بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان، در داخل افغانستان و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری سال جاری میلادی صورت گرفته است.

به دنبال آن، به تاریخ 18 قوس دادستانی کل اعلام کرد که وظیفه‌ی رییس و چهار عضو «فدراسیون فوتبال افغانستان» به حالت تعلیق درآمده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *