بریتانیا 25 میلیون پوند به آسیب‌دیدگان خشک‌سالی در افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: سفارت بریتانیا در کابل اعلام کرده است که این کشور مبلغ 25 میلیون پوند را به آسیب‌دیدگان خشک‌سالی در افغانستان کمک می‌کند.

در اعلامیه‌ی سفارت بریتانیا در کابل که امروز دوشنبه (5 قوس) منتشر شده،‌ به نقل از پینی موردانت، وزیر اداره‌ی انکشاف بین‌المللی بریتانیا آمده است که این کمک از سوی صندوق ویژه برای رسیدگی به بحران اداره‌ی انکشاف بین‌المللی بریتانیا به منظور فراهم کردن غذا، سرپناه و آب پاک به آسیب‌دیدگان خشک‌سالی صورت می‌گیرد.

خانم موردانت گفته است: «این خشک‌سالی مهلک میلیون‌ها افغان را متضرر و بسیاری آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌ها و معیشت‌های‌شان ساخته است و این افراد در جست‌وجوی نیازمندی‌های اساسی اند.»

در اعلامیه همچنان گفته شده است که این کمک جدا از کمک ده میلیون پوندی بریتانیا که در آغاز سال جاری میلادی به آسیب دیدگان خشک‌سالی در افغانستان صورت گرفت، می‌باشد.

با این حال، مجموع کمک‌های مالی اداره‌ی انکشاف بین‌المللی بریتانیا به برنامه‌ی رسیدگی به نیازمندی‌های بشری در افغانستان به 67 میلیون پوند می‌رسد.

این در حالی است که افغانستان در سال جاری خورشیدی بارندگی در اثر تغییرات اقلیمی در شمال، غرب و مرکز افغانستان کاهش یافته است و ۲۰ ولایت را تحت تأثیر خشک‌سالی قرار داده است.

براساس اطلاعات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی،‌ در حال حاضر بیشتر از 200 هزار نفر به دلیل خشک‌سالی در افغانستان مهاجر شده‌اند.