رییس‌جمهور غنی برای شرکت در کنفرانس جنوا، عازم سویس شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی صبح امروز دوشنبه (5 قوس) در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی برای شرکت در کنفرانس جنوا، عازم سویس شد.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌یی گفته است که آقای غنی در جریان این سفر ضمن سخنرانی در جلسه‌ی عمومی کنفرانس جنوا، با مقام‌های کشورهای اشتراک کننده در این کنفرانس نیز دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

کنفرانس جنوا قرار است به تاریخ 27 و 28 ماه جاری میلادی در سویس برگزار شود.

پیش از این هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته بود که حکومت افغانستان برای شرکت در کنفرانس جنوا آمادگی کامل دارد و هدف از این کنفرانس به‌دست آوردن تعهدات مالی نه بلکه بازاریابی برای محصولات افغانستان است.

آقای چخانسوری همچنان گفته بود که در این کنفرانس، تعهداتی حکومت افغانستان به مردم و تعهدات متقابل بین حکومت افغانستان و جامعه‌ی جهانی به بررسی گرفته خواهد شد.

به گفته‌ی او، در این نشست روی دست‌آوردها و چالش‌های پنج سال اول دهه‌ی تحول بحث شده و دیدگاه‌ها و دورنماها برای پنج سال آینده‌ی دهه‌ی تحول نیز مشخص خواهد شد.

گفتنی است که  در کنفرانس جنوا ۶۲ کشور به سطح وزیران خارجه و نمایندگان ۳۵ اداره‌ی کمک کننده به افغانستان به شمول اداره‌های بین‌المللی اشتراک خواهند کرد.