درگیری طالبان با نیروهای خیزش مردمی در ارزگان خاص؛ دست‌کم 10 غیرنظامی کشته شدند

اطلاعات روز: محمد‌علی اخلاقی، نماینده‌ی مردم غزنی در مجلس نمایندگان می‌گوید که افراد گروه طالبان از چند روز به این سو بر ساحات «حسینی»، «کندلان» و «حمزه» ولسوالی خاص ولایت ارزگان حمله کرده‌اند.

آقای اخلاقی امروز دوشنبه (7 عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت: «براساس گزارش‌هایی که ما داریم از چند روز به این طرف نیروهای طالبان در ساحات مختلف ارزگان مانند حسینی، کندلان، و حمزه تحرکاتی داشته و مردم ملکی هزاره‌جات از این تحرکات تشویش داشتند و نگران بودند تا  این که دو روز پیش نزدیک آذان مغرب در چند قریه آن‌ها حمله می‌کنند که در آن‌جا یک تعداد نیروهای خیزش مردمی هم حضور داشتند.»

او افزود که در جریان این درگیری چهار نفر از غیرنظامیان کشته و شماری هم زخمی شده‌اند که آمار شان مشخص نیست.

آقای اخلاقی گفت: «پس از آن طالبان دوباره به طرف نقاط مرزی با مالستان در ساحه‌ی شیرداغ پیش‌روی کردند که در نتیجه مردم به دفاع از خانه‌های‌شان برخاستند که شب گذشته متأسفانه در جریان جنگ و درگیری شش تن از افراد ملکی کشته شده‌اند.»

به گفته‌ی او، امروز دوشنبه نیز جنگ‌های پراکنده در نقاط مرزی مالستان با ولایت ارزگان و نیز در ساحات کندلان جریان داشته است.

این عضو مجلس نمایندگان همچنان گفت که طالبان به مردم ساکن در ساحه‌ی حسینی ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان هشدار داده در صورتی که به این گروه تسلیم نشوند، به آنان حمله خواهند کرد.

آقای اخلاقی تأیید کرد که عبدالحکیم شجاعی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی دو روز پیش در درگیری با طالبان به گونه‌ی سطحی زخمی شده‌ و دو نفر از افرادش کشته شده‌اند.

در همین حال، ضامن‌علی هدایت، ولسوال مالستان به بی‌بی‌سی گفته است که در جریان این درگیری‌ها تاکنون 12 غیرنظامی و سه سرباز نیروهای خیزش مردمی کشته شده‌اند.

به گفته‌ی ولسوال مالستان تاکنون حدود ۱۵۰ فامیل از روستاهای حسینی و کندلان آواره و به ولسوالی مالستان پناه آورده‌اند.

محمدعلی اخلاقی، عضو مجلس نمایندگان گفت: «از دو روز به این طرف به وزارت‌های دفاع و داخله به تماس هستیم و از آنان طلب کمک کرده‌ایم. وزارت داخله می‌گوید که برای ما امکانش نیست بخاطری که نه از غزنی می‌توانیم نیرو ببریم و نه از ارزگان چون در راه طالبان است. وزارت دفاع نیز می‌گوید که فعلا مصروف فاتحه جنرال رازق در ارگ ریاست جمهوری مصروف است.»

در همین حال، نصرت رحیمی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله به روزنامه اطلاعات روز گفت: «بخش‌های عملیاتی جنگ مربوط به وزارت دفاع می‌شود و باید از این وزارت پرسیده شود.»

باوجود تماس‌های پیهم، موفق به دریافت معلومات از وزارت دفاع نشدیم.

دیدگاه‌های شما
  1. جنرال رازق را کشتن و حالا به بهانه فاتحه جان مردم بیگناه را ذر خطر می اندازن لعنت به این حکومت . اینجا برای زنده ها ارزش قایل نیستند حالا جنرال رازق نیست این همه مراسم چی دردی را دعوا میکند؟ روح جنرال با مراسم های ساختگی دولت به آرام نمی رسد . از این حکومت بی کفایت و مزدور چیزی ساخته نمی شود مردم خود شان باید دست به کار شوند و در مقابل این ظلم نه بگویند .

  2. من از کشته شدن جنرال رازق شدیدا متاثیر شدم اما این بدان معنا نیست که وزارت دفاع بخاطر برگزاری مراسم از این جنرال وظیفه اصلی و اساسی شان را کنار گذارند. این یعنی پشت پا زدند به کتله عظیم از مردمان بی دفاع که بدون کدام دلیل محکوم به مرگ اند و در انظار مسوولین به مسلخ کشیده میشوند. اگر اینها مصروف تدارک مراسم اند پس که مسوول است؟؟ و تازه مهم تر از آن فرهنگ جا افتاده ناپسند و پوچ که ما داریم؛ یعنی به زنده ها پشت میکنیم و مرده ها را تقدیس، این نهایت وقاحت، بیشرمی و دهن کجی به موجود بنام انسان که تبعه این جغرافیای وحشت است.
    نمیدانم ما به کجا روانیم با این روال؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *