رییس جمهور به مردم پروان: حکومت را در ایجاد اردوی منطقوی همکاری کنید

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در دیدار با بزرگان ولایت پروان در شهر چاریکار، مرکز این ولایت از منتنفذین پروان خواسته است که حکومت را در قسمت ایجاد اردوی منطقوی، همکاری کنند.

در اعلامیه‌یی که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده، آمده است: «رییس جمهور از قربانی و قهرمانی‌های جوانان ولایت پروان  در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی به نیکی یاد کرد و از متنفذین این ولایت خواست تا در قسمت ایجاد اردوی منطقوی همکاری و تلاش نمایند.»

آقای غنی همچنان گفته است که با توجه به اهمیت ولایت پروان به عنوان دروازه‌ی صادراتی به آسیای میانه، تونل فعلی سالنگ جوابگو نبوده و کار بالای سروی تونل جدید جریان دارد.

او افزوده که نیاز است تا امنیت دره‌ی غوربند به عنوان راه بدیل سالنگ تأمین شود.

رییس جمهور غنی تأکید کرده است که توسعه‌ی فابریکه‌ی سمنت جبل‌السراج و نساجی جبل‌السراج در اولویت کاری حکومت قرار داشته و به وزارت فواید عامه هدایت داده تا بالای سروی و دیزاین جاده‌ی حلقوی تُتُم‌دره–دوراهی بگرام کار نماید.

این در حالی است که رییس جمهور غنی صبح امروز دوشنبه (۲۳ میزان) به منظور افتتاح کار پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب، افتتاح فاز اول جاده‌ی جبل‌السراج-نجراب و بازدید از پیشرفت کار بازسازی ارگ جبل‌السراج به ولایت پروان رفته است.