کمیسیون انتخابات: بیش از ۶۰ هزار ناظر داخلی و خارجی کارت نظارت دریافت کرده‌اند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که تا کنون بیش از ۶۰ هزار ناظر داخلی و خارجی کارت نظارت از انتخابات پارلمانی را از این کمیسیون دریافت کرده‌اند.

سید حفیظ‌الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (۱۸ میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: «دو هزار ۱۰۰ نفر از احزاب سیاسی، ۳۷ هزار نفر از نامزدان، ۳۳۰ نفر از رسانه‌ها،‌ ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از اعضای جامعه‌ی مدنی و نهادهای ناظر انتخاباتی و ۹ هزار نفر از ناظران بین‌المللی از کمیسیون انتخابات کارت نظارت گرفته‌اند.»

آقای هاشمی افزود که تاکنون ۵۳ نهاد داخلی و خارجی کارت نظارت از روند انتخابات را دریافت کرده‌اند.

او علاوه کرد که آخرین فرصت توزیع کارت نظارت از روند انتخابات روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده بوده و پس از آن برای هیچ کسی اعبتارنامه‌ی نظارت از روند انتخابات داده نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات همچنان گفت که دستگاه‌های بایومتریک، به شمول فهرست رأی‌دهندگان به ولایت‌های فراه، بادغیس، هرات، زابل، قندهار، نیمروز و هلمند فرستاده شده و به ولایت‌های بدخشان، بغلان، قندز، بامیان، غور، دایکندی و پکتیکا نیز امروز فرستاده می‌شود.

به گفته‌ی او، روند فرستادن دستگاه‌های بایومتریک و فهرست رأی‌دهندگان به تمامی ولایات کشور تا روز جمعه‌ی آینده تکمیل خواهد شد.

با این حال، قرار است انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ میزان یعنی تا ۱۰ روز دیگر در ۳۳ ولایت کشور برگزار شود.