وزارت دفاع: 8 سرباز را از زندان طالبان در میدان وردک آزاد کردیم

وزارت دفاع: 8 سرباز را از زندان طالبان در میدان وردک آزاد کردیم

اطلاعات روز: سید غفور احمد جاوید، سخن‌گوی وزارت دفاع کشور می‌گوید که یکشنبه شب (1 میزان) در نتیجه عملیات نیروهای خاص در ولسوالی جغتوی ولایت میدان وردک 8 سرباز از زندان طالبان آزاد شده‌اند.

آقای جاوید روز دوشنبه (2 میزان) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که در نتیجه‌ی این عملیات، قاری سیدالرحمن، ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی جغتو و دو تن از فرماندهان این گروه به‌نام‌های ملا عبدالرحمن و مسلم نیز کشته شده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع کشور اعلام کرد که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، غزنی، پکتیا، میدان وردک، خوست، لوگر، قندهار، زابل، ارزگان، بادغیس، هرات، فاریاب، بغلان، سرپل، قندوز و هلمند 169 شورشی کشته و 40 شورشی دیگر زخمی شده‌اند.

در یک اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که 13 تروریست پاکستانی، یک فرمانده محلی طالبان نیز شامل کشته شدگان اند.

براساس این اعلامیه، در جریان عملیات نظامیان افغان 38 هزار کیلوگرام مواد انفجاریه شورشیان در ولایت فراه و 6 مخفیگاه آنان در ولایت کنر از بین برده شده است.

در مورد تلفات نظامیان افغان و افراد ملکی در جریان این عملیات چیزی گفته نشده است. اما ساکنان روستای کلاندی ولسوالی جغتوی میدان وردک به خبرگزاری پژواک گفته‌اند که در نتیجه‌ی حمله هوایی در این منطقه، یک بمب بر منزل یک غیرنظامی به‌نام مسیح‌الله اصابت کرده که در نتیجه ۱۲ عضو این خانواده کشته شده‌اند.

عبدالرحمن منگل، سخن‌گوی والی میدان وردک، کشته شدن افراد ملکی در حمله هوایی در این منطقه را رد کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *