بانک مرکزی به عاملان افزایش ارزش دالر هشدار داد

اطلاعات روز: به دنبال افزایش بی‌سابقه‌ی ارزش دالر در برابر افغانی، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که با عاملان افزایش ارزش دالر برخورد قانونی می‌کند.

خلیل صدیق، رییس بانک مرکزی کشور روز چهارشنبه (21 سنبله) در نشست خبری گفت که عاملان افزایش نرخ فرصت‌طلبان و محتکران اند و می‌خواهند در ذهن مردم تشویش ایجاد کنند.

آقای صدیق گفت با کسانی‌که در افزایش ارزش دالر دست داشته و به‌خاطر منافع خود این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، برخورد قانونی خواهد شد.

بانک مرکزی افغانستان درحالی در این مورد هشدار داده است که صرافان سرای شهزاده شهر کابل امروز از افزایش بی‌پیشینه‌ی ارزش دالر امریکایی در برابر پول افغانی خبر داده و گفته‌اند که یک دالر امریکایی امروز در بازارهای کابل به ۷۷ افغانی و ۳۰ پول به فروش رسیده است.

سیاست پولی بانک مرکزی افغانستان تاکنون برای مقابله با نوسان ارز لیلام دالر در بازار بوده است. این بانک امروز اعلام کرد که از آغاز سال مالی تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون دالر را در بازار عرضه کرده و تنها در ماه سنبله 120 میلیون دالر از سوی این بانک در بازارهای افغانستان به فروش رسیده است.

او علاوه کرد که بانک مرکزی در طول سال جاری مالی یک میلیارد و 800 میلیون دالر عواید داشته که مبلغ 920 میلیون دالر آن تنها 4 ماه اخیر به‌دست آمده است.

خلیل صدیق اطمینان داد که بانک مرکزی توانایی تأمین نیازمندی سال افغانستان را داشته و از مردم نیز خواست که هیچ‌گونه تشویش نداشته باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *