وزارت صحت عامه: در حملات انتحاری روز گذشته 21 تن کشته و 87 تن زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده است که در دو حمله پیهم انتحاری در غرب کابل 21 تن کشته و 87 تن دیگر زخمی شده‌اند.

وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه صبح امروز (پنج‌شنبه، 15 سنبله) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در حملات انتحاری روز چهارشنبه کشته و زخمی شده و ممکن است آمار تلفات تغییر کند زیرا وضعیت شماری از زخمیان وخیم است.

اما فرماندهی پولیس کابل گفته است که در دو حمله انتحاری روز گذشته 23 تن کشته و 90 تن دیگر زخم برداشته‌اند. در میان زخمیان این دو رویداد خبرنگاران و پولیس نیز شامل اند.

حوالی ساعت 6 عصر روز چهارشنبه یک حمله کننده‌ی انتحاری خود را در داخل کلپ پهلوانی میوند، واقع در قلعه ناظر ناحیه ششم شهر کابل منفجر کرد. حمله کننده‌ی دوم به فاصله زمانی کوتاه خود را در میان خبرنگاران و مردمی که به محل حادثه جمع شده بودند، منفجر کرد.

پولیس گفته است که مهاجم اول پس از کشتن محافظ کلپ پهلوانی، وارد کلپ شده و خود را منفجر کرده است. مهاجم دوم در صندوق عقب یک موتر پنهان شده بود و در هنگام بازرسی در کمربند امنیتی محل انفجار نخست خود را منفجر کرده است.

در حمله دوم دو خبرنگار تلویزیون طلوع نیوز کشته و چهار خبرنگار دیگر از شبکه‌های تلویزیونی یک و خورشید زخم برداشته‌اند.

گروه داعش مسوولیت این حملات انتحاری را به عهده گرفته است.

این حملات انتحاری در حالی انجام می‌شود که نزدیک به یک ماه پیش نیز یک حمله کننده‌ی انتحاری خودش را در داخل یک صنف آموزشی در مرکز آموزشی موعود در منطقه دشت برچی منفجر کرد. در این حمله انتحاری 48 تن کشته و 67 تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله را نیز گروه داعش بر عهده گرفته بود.