ARG

رییس‌جمهور: هر درخت میوه‌دار افغانستان را با دنیا ارتباط می‌دهد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی امروز (چهارشنبه، 29 حوت) هنگام غرص یک اصله نهال در صحن ارگ ریاست‌جمهوری گفته است که هر درخت میوه‌دار،‌ ارتباط افغانستان را با دنیا فراهم می‌کند.

آقای غنی همچنان گفته است که حکومت در تلاش است که دهقان‌ها، باغ‌داران و مال‌داران کشور احساس آرامش کنند.

او ابراز امیدواری کرده است که با مهار شدن آب‌ها و مدیریت جنگلات و استفاده‌ی اساسی از تولیدات، افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل خواهد شد.

رییس‌جمهور غنی گفته است: «مانند جلغوزه، بالای بادام و پسته‌ی افغانستان نیز توجه صورت می‌گیرد و همچنان چوب کنر، پکتیا و خوست مورد توجه جدی ماست و ما باید از این سرمایه‌های عظیم به‌صورت پایدار استفاده کنیم.»

آقای غنی به وزیر زراعت، آب‌یاری و مال‌داری، شهردار کابل، والی کابل و ریاست عمومی ارگان‌های محلی نیز هدایت داده است تا یک برنامه‌ی واضح حفظ و مراقبت از درخت‌ها را ترتیب کنند. او از وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی نیز خواسته است که مکاتب و دانشگاه‌ها را سرسبز کنند.

او در ادامه گفته است که در سال جاری میزان بارندگی در مقایسه به پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده و زمینه‌ی زندگی خوش و مرفه برای دهقان‌ها و باغ‌داران را فراهم کرده است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از آقای غنی آمده است: «سال گذشته خشک‌سالی در بادغیس، فاریاب و جوزجان و ولایات شمال باعث گردید که مواشی مال‌داران ما تلف شوند، اما امسال به فضل خداوند با بارش‌های وافر، مراتع سبز می‌شوند و زمینه‌ی کشت‌وکار بیشتر فراهم می‌گردد.»

به گفته‌ی او، درصدی رشد عمومی افغانستان در سال جدید در مقایسه به سال‌های گذشته دو درصد بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *