ARG

غنی: بازارهای امارات متحده‌ی عربی آماده‌ی جذب محصولات افغانستان است

اطلاعات روز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در دیدار با شهروندان افغان مقیم امارات متحده‌ی عربی گفته است که بازارهای این کشور در حال آماده‌شدن به جذب محصولات افغانستان به پیمانه‌ی وسیع می‌باشد.

در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، ۲۷ حوت) از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی در خطاب به تجاران کشور افزوده است: «شما دارای درک خوب از این بازار (بازارهای امارات متحده‌ی عربی) می‌باشید و از این فرصت باید استفاده‌ی اعظمی کنید.»

به نقل از اعلامیه،  این دیدار شام دیروز (یکشنبه، ۲۶ حوت) در ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ی عربی صورت گرفته است.

همچنان آقای غنی در این دیدار با اشاره به روند صلح افغانستان گفته است که مردم افغانستان طرفدار صلح باعزت است و چنین صلحی نیز آمدنی است.

گفتنی است که آقای غنی صبح دیروز در رأس یک هیأت بلندپایه‌ی حکومتی به دعوت رسمی ولیعهد امارات متحده‌ی عربی، به این کشور رفت.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری پیشتر گفته بود که در جریان این سفر آقای غنی، شش تفاهم‌نامه در بخش‌های فرهنگ، زراعت، انرژی، معادن، آموزش و ورزش بین دو کشور نیز به امضا رسیده است.

او افزوده بود که آقای غنی در جریان این سفرش با مقام‌های بلندپایه‌ی حکومت امارات متحده‌ی عربی از جمله والاحضرت شیخ‌محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد این کشور دیدار کرده است.

به گفته‌ی آقای چخانسوری، دو طرف در این دیدار روی گسترش روابط دوجانبه، سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف در افغانستان، مبارزه‌ی مشترک با تروریسم و ایجاد زمینه‌ی کار برای کارگران افغان در امارات متحده‌ی عربی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.