غنی: عاملان قتل «مهسا» در روشنایی قانون مجازات شوند

اطلاعات روز: به دنبال آن که پولیس کابل از بازداشت دو عامل قتل «مهسا»ی شش ساله خبر داد، رییس‌جمهور اشرف غنی نیز به ارگان‌های ذی‌ربط هدایت داده است تا این قضیه را به گونه‌ی جدی پی‌گیری کرده و عاملان آن را مجازات کنند.

آقای غنی امروز (چهارشنبه، 22 حوت) در صفحه‌ی رسمی توییتر خود نوشته است: «با آگاهی از رویداد المناک که در اثر آن مهسا، کودک خردسال از سوی اختطاف‌چیان وحشی به شهادت رسید، شدیداً متاثر گردیدم. به ارگان‌های ذی‌ربط هدایت دادم تا قضیه‌ی متذکره را به گونه‌ی جدی پی‌گیری نموده و عاملین این جنایت را در روشنایی قوانین نافذه‌ی کشور شدیداً مجازات نمایند.»

در همین حال دادستانی کل نیز گفته است که فرهنگ معافیت پایان یافته و عاملان قتل «مهسا» پس از بازداشت، انتظار مجازات را می‌کشند.

جمشید رسولی، سخن‌گوی این اداره در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است: «لوی سارنوالی ج.ا.ا از ارگان‌های امنیتی و کشفی می‌خواهد تا به اسرع وقت بررسی‌های کشفی خویش را تکمیل و قضیه را به این اداره غرض تحقیق و به کیفر کشانیدن عاملین اصلی این جنایت ارسال بدارند.»

گفتنی است که پیشتر بصیر مجاهد، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت بود که «مهسا»، دختر شش ساله به تاریخ 19 حوت سال جاری از سوی افراد ناشناس از مربوطات پروژه 315 ناحیه‌ی یازدهم شهر کابل ربوده شده بود.

آقای مجاهد افزود که نیروهای پولیس طی 24 ساعت ربایندگان این دختر را شناسایی و به بازداشت آن‌ها اقدام کردند اما پیش از آن که موفق به بازداشت‌شان شوند، آن‌ها دختر شش ساله را به قتل رسانده بودند.

او گفت که افراد بازداشت شده که تعدادشان به دو نفر می‌رسد،‌ در ابتدا برای رهایی این دختر مبلغ 300 هزار دالر امریکایی و سپس یک صد هزار دالر امریکایی پول خواسته بودند.