GMIC

رولاغنی: راه برای زنان تجارت‌پیشه باز شده است

اطلاعات روز: بی بی گل رولا غنی،  بانوی نخست کشور امروز (سه‌شنبه، ۲۱ حوت) در کابل گفت که راه برای زنانی که می‌خواهند در عرصه‌ی تجارت قدم بگذارند، باز شده است.

خانم غنی که در نشست اتاق تجارت و صنایع زنان افغان صحبت می‌کرد، افزود که حضور زنان تجارت‌پیشه در کشور افزایش یافته و هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ تجارت‌پیشه‌ی زن به گونه‌ی رسمی در کشور فعالیت تجاری می‌کنند.

در همین حال نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور نیز با اشاره به افزایش حضور زنان تجارت‌پیشه در کشور گفت که دولت افغانستان تلاش می‌کند تا پنج سال دیگر (۲۰۲۴ میلادی) زنان را به خودکفایی برسانند.

به گفته‌ی او، برای رسیدن به خودکفایی زنان در این مدت در کنار دولت افغانستان، سکتورهای خصوصی نیز باید در این بخش نقش قابل توجهی ایفا کنند.

خانم نهان افزود که وزارت معادن و پترولیم در سال جاری نیز تلاش می‌کند که زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برای زنان تجارت‌پیشه در چندین پروژه‌ی جدید این وزارت که به زودی کارش آغاز می‌شود، را فراهم کند.

در این نشست که در مرکز رسانه‌های حکومت برگزار شده بود، از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان افغان به ۱۲ شرکت زنان تجارت‌پیشه، تصدیق‌نامه‌های علامت تجارتی «ساخت زنان افغان» اعطا شد.

افسانه رحیمی، رییس هیأت‌مدیره‌ی اتاق تجارت و صنایع زنان کشور هدف از راه‌اندازی این نشست را که در آن ۱۵۰ زن تجارت‌پیشه از شش ولایت گردهم آمده بودند، داشتن فضای کاری مطمئین برای زنان تجات‌پیشه در سکتور خصوصی خواند.