در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در بغلان هفت طالب و دو سرباز کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های ارتش در شمال کشور می‌گویند که در یک ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های دندغوری و بغلان مرکزی ولایت بغلان، هفت طالب مسلح و دو سرباز ارتش کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان یک درگیری که شب گذشته (دوشنبه، ۲۰ حوت) در روستای «تپه‌ی قرغان» ولسوالی دندغوری رخ داده، چهار طالب مسلح دیگر نیز زخمی شده‌اند.

آقای رضایی افزود که در جریان این درگیری مقداری سلاح‌های این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است. به گفته‌ی او در این درگیری دو سرباز ارتش نیز زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی شاهین علاوه کرد که در یک درگیری دیگر میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی نیز یک جنگجوی طالب زخمی شده است.

آقای رضایی گفت که این درگیری‌ها پس از آن رخ داده است که گروه طالبان با تجمع در مربوطات این دو ولسوالی، بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی حمله کردند.

او تأکید کرد که این حمله اکنون دفع شده است.

در همین حال، گروه طالبان در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در جریان این درگیری‌ها ۱۰ سرباز ارتش را کشته و شش سرباز دیگر را با خود برده‌اند، اما قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین این ادعاها را رد می‌کند.