NDS

ریاست عمومی امنیت ملی: از یک حمله‌ی انتحاری در کابل جلوگیری کردیم

اطلاعات روز: ریاست عمومی امینت ملی کشور امروز (یکشنبه، ۱۹ حوت) اعلام کرده است که نیروهای این ریاست با بازداشت یک انتحارکننده، از وقوع یک حمله‌ی انتحاری در کابل جلوگیری کرده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی این ریاست به نشر رسیده، از فرد بازداشت‌شده به‌نام رحمان‌الله نام برده و گفته شده که او همراه با یک نفر از راهنمایش در جریان یک عملیات ویژه‌ی نیروهای امنیت ملی در ولسوالی سروبی کابل بازداشت شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، این افراد عضو گروه طالبان بوده است.

ریاست عمومی امنیت ملی همچنان گفته است که آنان قصد انجام یک حمله‌ی انتحاری بالای یک همایش بزرگ مردمی در مربوطات ولسوالی سروبی را داشته‌اند که پیش از انجام حمله، از سوی نیروهای این ریاست شناسایی و بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که از نزد این افراد یک واسکت انتحاری، یک میل تفنگچه و دو قبضه بمب دستی نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در حالی از بازداشت این انتحارکننده در کابل خبر داده است که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در یک حمله‌ی راکتی گروه داعش بر مراسم گرامی‌داشت از بیست‌وچهارمین سالروز ترور عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی در مربوطات حوزه‌ی ششم پولیس کابل، ۱۱ نفر کشته و ۹۵ نفر دیگر زخمی شدند.