To go with Afghanistan Taliban Leader By LYNNE O’DONNELL and MIRWAIS KHANIn this picture take on Fridday, May 27, 2016, members of a breakaway faction of the Taliban fighters guard during a patrol in Shindand district of Herat province, Afghanistan. Afghanistan’s government has offered the new Taliban leader a choice: make peace or face the same fate as his predecessor, who was killed last week in a U.S. drone strike. (AP Photos/Allauddin Khan)

«یازده فرمانده گروه طالبان در دو هفته‌ی گذشته در غزنی کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی اعلام کرده‌اند که در دو هفته‌ی گذشته 80 جنگجوی طالب به شمول 11 فرمانده این گروه در شش ولسوالی این ولایت کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی غزنی که امروز (شنبه، 18 حوت) منتشر شده، آمده است که این افراد در نتیجه‌ی عملیات هوایی نیروهای افغان و نیروهای خارجی در مربوطات مرکز و ولسوالی‌های قره‌باغ، اندر، ده یک، گیلان و رشیدان این ولایت کشته شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که در میان کشته شدگان پنج شهروند پاکستانی نیز شاملند.

بر اساس اعلامیه،‌ عبدالحنان، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی اندر، کاکر، ندیم مشهور به فاروقی و معاون گروه ملا شریف در مربوطات ولسوالی اندر، امان‌الله مشهور به حاجی مومن، ذاکر، فیروز، سید احمد، عمر فاروق و ابو مختار در مربوطات ولسوالی قره باغ و حاجی متین، مسئول جمع‌آوری عشر و ذکات طالبان برای ولسوالی رشیدان از فرماندهان طالبان هستند که در دو هفته‌ی گذشته در غزنی کشته شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی در ادامه گفته است که با کشته شدن این 11 فرمانده، صفوف جنگی مخالفان در غزنی نیز شکسته است.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه طالبان در بیشتر ولسوالی‌های این ولایت حضور گسترده دارد.

به گفته‌ی مقام‌های محلی در این ولایت، تنها سه ولسوالی این ولایت امن است و متباقی ولسوالی‌های این ولایت یا به صورت کامل و یا هم قسما به دست گروه طالبان می‌باشد.