۱۸ طالب به شمول سه فرمانده آنان در قندوز کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور امروز (سه‌شنبه، ۱۴ حوت) اعلام کرده‌اند که در یک درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت قندوز ۱۸ طالب مسلح، به شمول سه فرمانده آنان کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین به نشر رسیده، آمده است که این درگیری حوالی ساعت یک‌ونیم شب گذشته (دوشنبه، ۱۳ حوت) در روستای «قرغان‌تپه‌»‌ی ولسوالی امام صاحب این ولایت پس از آن رخ داده است که گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای سرحدی و پولیس محلی یورش برده و با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به نقل از اعلامیه، در جریان این درگیری ۱۳ طالب دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سویی هم در اعلامیه آمده است که در این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی نیز آسیب رسیده، اما در مورد جزئیاتی ارایه نشده است.

در همین حال یک منبع از قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که در جریان این درگیری‌ها دست‌کم ۱۳ سرباز نیروهای سرحدی و پولیس محلی کشته شده‌اند.

این منبع به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که در جریان این درگیری سه نفر از نیروهای امنیتی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین هم‌چنان گفته است که فعلا وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته و حمله‌ی طالبان دفع شده است. همچنان گفته شده است که پاسگاه‌هایی که به دست طالبان سقوط کرده بود، نیز پس گرفته شده است.

این قول‌اردوی در یک خبرنامه‌ی دیگر نیز گفته است که در جریان یک حمله‌ی هوایی نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان در مربوطات ولسوالی قیصار ولایت فاریاب حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته، هفت تن از تروریستان طالب به شمول دو فرمانده این گروه کشته شده‌اند.