ARG

غنی: تأمین شفافیت در انتخابات از اولیت‌های حکومت است

اطلاعات روز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در دیدار با سفیران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان گفته است که تأمین شفافیت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده‌ی کشور از اولیت‌های حکومت است.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای غنی در این دیدار که شام دوشنبه (۱۳ حوت) صورت گرفته، افزوده که در راستای تأمین شفافیت در انتخابات اقدامات لازمی صورت گرفته است.

رییس‌جمهوری کشور در این دیدار با اشاره به روند مذاکرات صلح در کشور نیز گفته است که مشارکت کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در تطبیق برنامه‌های انکشافی پس از توافق‌نامه‌ی صلح، برای افغانستان ارزشمند است.

در همین حال به نقل از اعلامیه، سفیران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان اطمینان داده‌اند که کشورهای اروپایی افغانستان را در پروسه‌ی انتخابات و پروسه‌ی صلح، همکاری «جدی» می‌کنند.

همچنان به نقل از اعلامیه، در این دیدار، دوطرف علاوه به برگزاری انتخابات و پروسه‌ی صلح، روی اصلاحات انجام‌شده در کمیسیون‌های انتخاباتی، برگزاری کنفرانس آینده‌ی پروسه‌ی کابل به محوریت افغانستان و برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای غنی در حالی از تأمین شفافیت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور سخن گفته است که مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی روز دوشنبه (۱۳ حوت) در ارگ ریاست‌جمهوری کشور برگزار شد و قرار است تا یک روز دیگر اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی رییسان این کمیسیون‌ها را انتخاب کنند.

رییس‌جمهور غنی در این مراسم گفت که اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی باید در مورد برگزاری به موقع انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شورای ولایتی، انتخابات پارلمانی ولایت غزنی و انتخابات شورای ولسوالی‌ها آمادگی بگیرند.

او به اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی هشدار داد که به هر نوع ارتباط با احزاب سیاسی پایان بدهند. به گفته‌ی او هر نوع ارتباط اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی با احزاب سیاسی تخلف حساب می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *