MOD

فرمانده عمومی طالبان برای ولسوالی فیض‌آباد جوزجان و 17 همراهش کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شمال کشور از کشته شدن فرمانده عمومی طالبان برای ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان خبر داده‌اند.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین امروز (دوشنبه، 13 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که مولوی ظریف، فرمانده عمومی گروه طالبان برای ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان حوالی ساعت چهار صبح امروز در نتیجه‌ی درگیری با نیروهای امنیتی افغان در روستای «میملک» این ولسوالی کشته شده است.

آقای رضایی گفت که افزون بر مولوی ظریف 17 جنگجوی دیگر گروه طالبان نیز در این درگیری کشته و هفت نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

او افزود که مولوی ظریف یکی از کلیدی‌ترین فرد گروه طالبان در جوزجان به‌خصوص در ولسوالی فیض‌آباد این ولایت بود.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین علاوه کرد که عملیات هوایی و زمینی افغان در حال حاضر در روستاهای اطراف «میملک» جریان دارد و ممکن تا ناوقت امروز تلفات جنگجویان طالبان نیز افزایش یابد. او اما در مورد تلفات نیروهای امنیتی در جریان این درگیری چیزی نگفت.

از سویی هم آقای رضایی گفت که طالبان شب گذشته از چند جهت بر پاسگاه‌های امنیتی در منطقه‌ی «قرغان» ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز حمله کرده‌اند.

به گفته‌ی او درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در حال حاضر در این منطقه جریان دارد و نیروهای کمکی نیز برای عقب زدن این حمله به ساحه اعزام شده‌اند.

آقای رضایی افزود که به نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب تلفات وارد شده اما تا کنون آمار دقیق از تلفات دو طرف در دست نیست.

گروه طالبان اما اعلام کرده است که در این درگیری یک قرارگاه و دو پاسگاه نیروهای امنیتی افغان به دست این گروه سقوط کرده و 18 سرباز دیگر کشته شده‌اند. در اعلامیه‌ی این گروه آمده است که شش سرباز دیگر را زنده بازداشت کرده‌اند.

ولایت قندوز در شمال افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه طالبان در بخش‌های آن حضور و فعالیت گسترده دارند.