ARG

رییس‌جمهور: یک مرکز سوق و اداره برای سازمان‌دهی کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها ایجاد شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی دستور داده است که یک مرکز سوق و اداره به منظور سازمان‌دهی و انسجام کمک‌ها به آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها زیر نظر وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ایجاد شده و بر اساس هدایات رییس اجرایی کشور اجراات کند.

آقای غنی یک‌شنبه شب (12 حوت) در جلسه‌ای که در مورد رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شده بود،‌ همچنان گفته است که وزارت مالیه منابع مالی عاجل برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌ها را فراهم کند.

رییس‌جمهور غنی در این جلسه افزوده است: «وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، ریاست احصاییه‌ی مرکزی و اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی در رابطه به سروی محلات آسیب‌دیده اقدام کنند، تا این مناطق تشخیص گردد و اقدامات همه‌جانبه در این راستا صورت گیرد.»

در همین حال نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، حسن بانو غضنفر،‌ رییس سره میاشت، وزیران دفاع، زراعت و امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و رییس اداره‌ی احصاییه‌ی مرکزی در مورد اقدامات‌شان در راستای کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها صحبت کرده و پیشنهادات‌شان برای ادامه‌ی کمک‌ها را شریک کرده‌اند.

به گفته‌ی آن‌ها در نتیجه‌ی جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های فراه،‌ قندهار،‌ زابل، هرات و… خسارات زیادی به مردم وارد شده و امکان جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های دیگر نیز پیش‌بینی شده است.

از سویی هم رییس‌جمهور غنی گفته است: «مقدار مواد اولیه مربوط وزارت‌های مختلف که در ولایات موجود است، تشخیص گردد، تا در همکاری با کمیته‌های حالات اضطرار ولایتی به آسیب‌دیدگان توزیع شود.»

او همچنان به وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی هدایت داده است تا در مناطقی که آسیب‌دیدگان به کمک‌های عاجل نیاز دارند، به کمک‌های‌شان ادامه دهند.

این در حالی است که در چند روز اخیر در نتیجه‌ی بارش برف سنگین و جاری شدن سیلاب‌ها در بخش‌های مختلف کشور بیش از 20 نفر کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند.