«مذاکرات صلح سبب کاهش تلفات غیرنظامیان شده است»

اطلاعات روز: گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده است که مذاکرات صلح در کشور سبب کاهش سه برابری تلفات غیرنظامیان شده است.

در اعلامیه‌ای که روز یک‌شنبه (12 حوت) از سوی این نهاد منتشر شده، آمده است که در جریان ماه گذشته‌ی میلادی (فبروری ۲۰۱۹) در ۱۷ ولایت کشور، ۱۰۶ غیرنظامی کشته و ۵۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند و در ۱۷ ولایت دیگر هیچ غیرنظامی کشته نشده است.

این نهاد همچنان گفته است: «اگر چه سردی هوا و بارندگی‌های سنگین در برخی از ولایات، سبب کاهش و یا متوقف بودن درگیری‌های مسلحانه شده است، اما مذاکرات صلح بر تنزیل تلفات و جراحات افراد ملکی تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته است.»

همچنان در اعلامیه‌ی گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی تصریح شده است که بیشتر تلفات از اثر حملات هوایی نیروهای دولتي و نیروهای بین‌المللی وارد شده است.

در همین حال، این گروه از جناح‌های درگیر در کشور خواسته است که به زندگی غیرنظامیان توجه بیشتری کنند.

این در حالی است که دور پنجم گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان، بعد از یک وقفه‌ی مشورتی دو روزه روز شنبه (11 حوت) دوباره در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته شد.

گفته می‌شود که پیش‌نویس ابتدایی یک توافق‌نامه میان دو طرف در این دور گفت‌وگوها آماده شده و ممکن است روی آن توافق صورت گیرد.