GMIC

اترا: به بیش از پنج هزار شکایت مخابراتی و انترنتی رسیدگی شده است

اطلاعات روز: اترا یا اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی کشور امروز (چهارشنبه، ۱ دلو) اعلام کرد که در سه ماه گذشته به بیش از پنج هزار شکایت مشترکین خدمات مخابراتی و انترنتی رسیدگی شده است.

محمدنجیب عزیزی، رییس این اداره که در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که در این مدت بیش از شش هزار شکایت از سوی مشترکین خدمات مخابراتی و انترنتی به اداره‌ی اترا ثبت شده بود.

او افزود: «شرکت‌های مخابراتی تعهد دارند که مطابق شرایط جواز، خدمات عرضه کنند و در غیر آن، مانند گذشته با جریمه‌های نقدی روبه‌رو می‌شود.»

هم‌چنان به گفته‌ی آقای عزیزی، اداره‌ی اترا در نظر دارد که تا دوونیم سال آینده، هزینه‌ی خدمات مخابراتی و انترنتی در کشور به نصف کاهش یابد.

او در این نشست، با اشاره به اعتراض مشترکین خدمات مخابراتی و انترنتی زیر نام «#اترا-کجاست؟» گفت که پس از این هیچ شرکت مخابراتی حق فعال‌کردن بسته‌های خدمات مخابراتی و انترنتی بدون رضایت مشترک را ندارد.

آقای عزیزی تأکید کرد که یک مشترک حق هفت تماس رایگان در هفته را به خاطر درج شکایت از خدمات مخابراتی دارد.

این در حالی است که شماری از مشترکین خدمات مخابراتی و انترنتی چند روز پیش با راه‌اندازی کارزار اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی از کارکرد و اضافه‌ستانی شرکت‌های مخابراتی و نظارت ضعیف این اداره، با هشتک «اترا کجاست؟»، شکایت کرده‌اند.

معترضان شرکت‌های مخابراتی را متهم به دزدی از کریدیت‌‌کارت‌های مشترکین‌شان می‌کنند و از اداره‌ی اترا به دلیل عدم نظارت درست و بازپرسی از شرکت‌های مخابراتی انتقاد کردند.

هم‌اکنون شش شرکت مخابراتی و بیش از ۵۰ شرکت خدمات انترنتی در کشور فعالند و تعداد مشتریان خدمات مخابراتی به ۲۱ میلیون و از خدمات انترنتی به ۱۰ میلیون مشترک می‌رسد.