پسر یک سرباز ارتش به دلیل عدم انتقال جنازه‌ی پدرش، خودکشی کرد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در ولایت قندوز امروز (چهارشنبه، ۱ حوت) به روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند که پسر یک فرمانده ارتش به دلیل عدم انتقال جسد پدرش از ولایت بلخ به قندوز، خودکشی کرده است.

انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس این ولایت گفت که این فرد ۲۷ سال سن داشته و دو شب پیش (دوشنبه، ۲۹ دلو) در دفتر معاون ملکی این فرماندهی خودکشی کرده است.

آقای رحمانی افزود که پدر این فرد از فرماندهان ارتش در شمال کشور بوده است و سه روز پیش در یک درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه‌های مخالف دولت در ولایت فاریاب کشته شده بود.

به گفته‌ی او، این فرد پس از آن که جسد پدرش از قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ، به فرقه‌ی ۲۰ پامیر در ولایت قندوز به نسبت خرابی هوا انتقال نمی‌یابد، به دلیل فشار روانی زیاد اقدام به خودکشی می‌کند.

در همین حال محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین می‌گوید که فرد کشته شده یک فرمانده نه، بلکه یک سرباز امن و نظم عامه‌ی ارتش و ساکن اصلی ولسوالی شغنان ولایت بدخشان بود که روز دوشنبه در ولایت فاریاب کشته شده است.

آقای رضایی به روزنامه اطلاعات روز گفت که جسد این سرباز از ولایت فاریاب به ولایت قندوز انتقال داده شده بود اما به دلیل خرابی هوا انتقال آن به ولسوالی شغنان بدخشان یک روز به تأخیر افتاد. به گفته‌ی او پسر 27 ساله‌ی این سرباز پیش از این که هوا برای پرواز چرخبال مناسب شود، خودش را حلق‌آویز کرده است.

به گفته‌ی او ولسوالی شغنان بدخشان 24 ساعت از مرکز این ولایت فاصله دارد و به دلیل برف زیاد و سخت‌گذر بودن جاده‌، انتقال جنازه‌ی این سرباز ارتش از طریق زمین ممکن نبود.

این اولین بار است که وابستگان قربانیان نیروهای امنیتی اقدام به خودکشی می‌کنند.