ساکنان مقر غزنی برای ولایت شدن این ولسوالی، شاه‌راه کابل ـ قندهار را مسدود کرده‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که شماری از ساکنان ولسوالی مقر از سه روز به این طرف شاهراه نمبر یک کابل – قندهار را در مربوطات این ولسوالی به روی ترافیک مسدود کرده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی امروز (شنبه، 27 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که شماری از ساکنان ولسوالی مقر از روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته به این طرف با راه‌اندازی تظاهراتی مسیر شاهراه نمبر یک کابل- قندهار را به روی ترافیک مسدود کرده‌اند.

آقای نوری گفت که خواست معترضان ارتقای ولسوالی مقر به ولایت است و به این دلیل به هیچ موتری به جز موترهایی که حامل افراد مریض باشد، اجازه‌ی عبور و مرور نمی‌دهند.

به گفته‌ی او هزاران مسافر و صدها موتر باربری در دو طرف مسیر گیر مانده‌اند.

سخن‌گوی والی غزنی افزود که اداره‌ی محلی ولایت با تمام تلاش‌ها برای قناعت دادن این معترضان و این که آنان باید خواست‌شان را از طریق رسمی با حکومت مرکزی در میان بگذارند، موفق به باز کردن شاهراه به روی ترافیک نشده است.

آقای نوری گفت: «رسیدگی به خواست این معترضان از صلاحیت حکومت محلی غزنی بالا است و ما این مسأله را با حکومت مرکزی در میان گذاشته‌ایم و منتظر پاسخ قناعت‌بخش حکومت مرکزی در این مورد هستیم.»

در همین حال نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی می‌گوید: «معترضان می‌گویند همان‌گونه که ولسوالی جاغوری به ولایت تبدیل می‌شود، ولسوالی مقر نیز باید به ولایت تبدیل شود.»

آقای فقیری به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا کنون حکومت محلی غزنی هیچ اقدامی برای شنیدن خواست‌های این معترضان انجام نداده است.

گفتنی است که بر اساس گزارش‌ها حکومت افغانستان اخیرا تصمیم گرفته است که پنج ولایت را در پنج حوزه‌ی این کشور اضافه کند که جاغوری نیز در این فهرست قرار دارد. هر چند این مسأله تا کنون به گونه‌ی رسمی از سوی حکومت اعلام نشده است.