iec

اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی برکنار شدند

اطلاعات روز: ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی براساس قانون جدید انتخابات برکنار شده‌اند.

از سوی هم در یک فرمان رییس‌جمهور آمده است که به منظور جلوگیری از سکتگی اجرای امور روسای دارالانشای هر دو کمیسیون به طور موقت سرپرستی کمیسیون‌ها را به عهده می‌گیرند.

رییس‌جمهور غنی از احزاب سیاسی ثبت شده در وزارت عدلیه و نهاد های جامعه مدنی مرتبط به انتخابات خواسته است تا اشخاص واجد شرایط مندرج ماده دوازدهم قانون انتخابات را با اسناد مربوط در خلال مدت هفت روز به منظور تعیین اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی و روسای دارالانشای کمیسیون‌های انتخاباتی به ریاست‌جمهوری معرفی کنند.

در همین حال هارون چخانسوری،‌ سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی بر اساس فرمان رییس‌جمهور نه، بلکه بر اساس قانون جدیدی که امروز توشیح شده است، عزل شده محسوب می‌شوند.

این در حالی است که قانون تعدیل انتخابات روز دوشنبه (22 دلو) در چهارمین جلسه‌ی مشورتی نمایندگان «شورای تشریک مساعی» نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1398، نمایندگان تام‌الاختیار احزاب سیاسی، رییسان و نمایندگان نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات، نمایندگان تام‌الاختیار نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و رییس تقنین وزارت عدلیه تأیید شد.

به دنبال آن امروز سه‌شنبه ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرده است که کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان طرح تعدیل قانون انتخابات را تصویب کرده و مصوبه کابینه از طرف رییس جمهور غنی توشیح شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. منظور از نظام نظم ونسق، تعیین روابط و رفت و آمد ، معلومات، اجرا و گذارش دهی است . نتیجه گیری از آنچه اجرا شده و بهتر ساختن کار در دور بعدی است .
    ولی در نظام انارشی قبیله وی که ملکان، اربابان و دست نشانده گان کشورهای به اصطلاح دوست حاکمیت می چلانند، سخن از «تام الاختیار» و حاکمیت فردی است .
    حاکمیت قانون در دوران گذارهای چندین گانه اجتماعی اگر محور عقلانیت، حقوق فردی و شایسته سالاری نداشته باشد؛ خود انارشیسم قبیله وی است .
    به گفته اغای ناطقی «خالیگاه » پر می‌کند .
    گذشته ازین پدیده حزب بدون برنامه، اصولنامه تشکیلاتی و انتخاب دیموکراتیک باز همان اش است و همان کاسه .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *