تمیم عاصی: موترهای دفتر شورای امنیت را تسلیم کرده‌ام

اطلاعات روز: به دنبال نشر یک فهرست 22 نفری افرادی که 22 عراده واسطه‌ی زرهی شورای امنیت را دوباره به دولت تسلیم نکرده‌اند، اکنون تمیم عاصی، معاون پیشین وزارت دفاع می‌گوید که موترهای دولتی را تسلیم کرده است.

آقای عاصی در یک پیامی که به روزنامه اطلاعات روز فرستاده، گفته است که اسم او در فهرست منتشر شده اشتباه و بر اساس زد و بندهای سیاسی درج شده است.

در متن پیام آقای عاصی آمده است: «من در ختم هر مأموریت بیت‌المال را سپرده‌ام و چیزی با من باقی نمانده است. من ماه‌ها می‌شود که در لندن هستم.»

این در حالی است که بر اساس یکی از فهرست‌های تهیه شده از سوی شورای امنیت ملی که اطلاعات روز به آن دست یافته، 22 عراده واسطه‌ی نقلیه نزد شماری از مقام‌های پیشین حکومتی و اعضای مجلس نمایندگان است که در زمان محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی توزیع شده است.

این وسایط نقلیه شامل لندکروزرهای زرهی، فورد پیکب، کرولا، هایلکس، نیسان و لندکروزر ساده است که از سوی دفتر شورای امنیت به مقام‌های دولتی داده شده است.

بر اساس این فهرست موترهای زرهی و ساده دفتر شورای امنیت ملی به سید رضا محمدی، تمیم عاصی، سید خلیل انوری، نیلوفر ابراهیمی، گل‌پاچا مجیدی، هیلی ارشاد، دین محمد جرأت، مطیع‌الله، فضل‌الدین، صبغت‌الله هوتک، انجنیر محمد خان، غلام نبی فراهی، عبدالغفور لیوال، وحیدالله سباوون، زلمی مجددی، حزب اسلامی، احمد سمیع، محمد سلیمان کاکر، نصرالله ستانکزی و حنیف اتمر داده شده است.

نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله روز دوشنبه (22 دلو) به اطلاعات روز گفته بود که تمام وسایط دولتی که در نزد برخی از اراکین دولتی که قبلاً وظیفه داشته، وجود دارد توسط پولیس جمع‌آوری می‌شود.