به خشونت کشیده‌شدن اعتراض در کابل یک پولیس و ۲۰ معترض را زخمی کرد

اطلاعات روز: شماری از نامزدان معترض در کابل می‌گویند که در پی به خشونت کشیده‌شدن اعتراض هواداران آنان، بیش از ۲۰ معترض از سوی پولیس زخمی شده‌اند.

داوود کلکانی، یکی از نامزدان معترض امروز (یک‌شنبه، 21 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که زخم پنج تن این معترضان جدی اند و ۱۵ نفر دیگر شان به گونه‌ی سطحی زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، پولیس این افراد را با استفاده از «باتوم» و موترهای آب‌پاش زخمی کرده‌اند.

در همین حال، بصیر مجاهد، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل با رد زخمی‌شدن معترضین در این رویداد می‌گوید که یک پولیس در پرتاب سنگ از سوی معترضان زخمی شده است.

او می‌افزاید: «تعدادی از نامزدانی که رأی نیاورده بودند، بدون هماهنگی قبلی با پولیس مظاهره‌ی‌شان را در چهارراهی پشتونستان برگزار کرده بود و برای شش ساعت، جاده‌های منتهی به این چهارراهی را بسته بودند.»

آقای مجاهد افزود که پولیس پس از آن اقدام به آب‌پاشی کرده است که معترضان قصد برپایی خیمه در این چوک را کرده بودند.

به گفته‌ی سخن‌گوی فرماندهی کابل، پولیس چندین نفر را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده‌اند.

در همین حال، آقای کلکانی گفت حدود ۱۰ معترض از سوی پولیس بازداشت شده‌اند.

این چهارمین اعتراض نامزدان معترض در کابل، پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی این ولایت می‌باشد. معترضان با متهم‌کردن کمیسیون‌های انتخاباتی به دست‌برد گسترده در نتایج آرای این ولایت، خواستار عملی‌شدن فیصله‌ی کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال آرای حوزه‌ی کابل شدند.

پیش ازاین، آنان دروازه‌ی ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی کابل را مسدود کرده بود. هم‌چنان این افراد پیش از آن چهار دروازه‌ی ورودی‌های شهر کابل را به روی ترافیک مسدود کرده بودند.

کمیسیون مستقل انتخابات پیشتر در ۲ دلو در واکنش به اعتراض این نامزدان گفته بود که شکایات‌شان را از طریق مظاهره نه، بکله از طریق درج شکایت در کمیسیون شکایات انتخاباتی مطرح کنند.