غنی به نیروهای امنیتی: هر کسی که در مقابل دولت دست به سلاح می‌برد، نابودش کنید

اطلاعات روز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز (پنجشنبه، ۱۸ دلو) در خطاب به نیروهای امنیتی کشور گفته است هر کسی که در مقابل دولت دست به سلاح می‌برد، دشمن می‌باشد و باید نابود شود.

آقای غنی که در مراسم اختتامیه‌ی سیمینار رهنمودی و ارزیابی کارکردهای یک ساله‌ی پولیس قطعات خاص وزارت داخله‌ی کشور صحت کرده، گفته است: «من از جمله‌ی کسانی نیستم که یک روز آنان (مخالفان مسلح دولت) را دوست می‌خوانند و روز دیگر دشمن، زیرا تعریف من از دشمن واضح است و اعمال‌شان ثابت می‌سازد که دشمنانند.»

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌ای افزوده است که جلوگیری از تلفات سربازان کشور در سال آینده از اهداف مهم نیروهای امنیتی، به ویژه قطعات خاص باشد و به همین منظور روی این قطعات، سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد شد.

رییس‌جمهوری کشور با ملکی، مسلکی و غیرسیاسی‌خواندن نیروهای امنیتی گفته است که هیچ‌کسی نباید به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به چشم حقارت بنگرد.

آقای غنی افزوده است: «ما صلح می‌خواهیم، مگر صلح از موقف ضعیف نه، بلکه به قوت و شمشیر شما به دست می‌آید. در حضور و موجودیت شما، دولت صلح را گدایی نمی‌کند.»

آقای غنی در حالی این گفته‌هایش را مطرح می‌کند که نشست مسکو با حضور حدود بیش از ۴۰ تن از چهره‌های سیاسی و احزاب جهادی کشور با نمایندگان طالبان برای دو روز روی صلح افغانستان برگزار شد.

در این نشست هیچ نماینده‌ای از حکومت افغانستان و شورای عالی صلح شرکت نداشتند. آقای غنی پیشتر گفته بود که اشتراک‌کنندگان این نشست صلاحیت اجرایی ندارد و نمی‌توانند از مردم افغانستان نمایندگی کنند.