MOE

«وزارت معارف در همکاری با وزارت کار برای مکاتب کشور کودکستان می‌سازد»

اطلاعات روز: وزارت معارف اعلام کرده است که قرار است این وزارت در همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی برای تمامی مکاتب کشور «کودکستان» بسازد.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف و فیض‌الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی روز شنبه (13 دلو) باهم دیدار کرده و روی موضوع ساخت «کودکستان» برای تمامی مکاتب کشور، به توافق رسیده‌اند.

آقای بلخی در این دیدار گفته است که در جریان برنامه‌های این وزارت برای ایجاد اصلاحات در معارف با روی‌کرد پسامنازعه، «کودکان» نخستین مخاطب بوده و راه‌اندازی «کودکستان»ها وزارت معارف را در ایجاد این اصلاحات کمک می‌کند.

در اعلامیه گفته شده است که وزیر معارف ساخت «کودکستان»ها را عامل مثبت در جهت افزایش آموزگاران زن و برطرف کردن تشویش آن‌ها در زمینه‌ی نگهداری کودک در فضای امن دانسته است.

در همین حال فیض‌الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی نیز از کارکردهای مثبت وزارت معارف برای ساخت «کودکستان» در مکاتب قدردانی و به همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وزارت معارف در ادامه گفته است که گروه‌های تخصصی از هر دو وزارت برای عملی کردن برنامه‌ی ساخت «کودکستان» در مکاتب باهم کار خواهند کرد.