وزارت خارجه‌ی افغانستان
MFA

وزارت خارجه: اتهامات کمیسیون اصلاحات اداری، بی‌اساس و غیرقانونی است

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی کشور در واکنش به اتهام کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مبنی بر این‌که این وزارت در تطبیق برنامه‌های اصلاحی همکاری نمی‌کند، گفته است که این اتهام‌ها بی‌اساس و غیرقانونی است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه که امروز (چهارشنبه، ۱۰ دلو) منتشر شده، آمده است که این وزارت از آغاز حکومت وحدت ملی گام‌های تأثیرگذاری برای اصلاحات برداشته و آن را تطبیق کرده است.

به نقل از اعلامیه‌ی این وزارت، خاتمه‌دادن به کار کارمندان فارغ صنف دوازدهم، آماده‌کردن مسوده‌ی تفاهم‌نامه با «برتیش کنسل» در بخش آموزش زبان‌های بین‌المللی به ویژه‌ زبان انگلیسی، جذب جوانان مستعد از مجرای آزمون ورودی در این وزارت، افزایش عواید و مصرف ۹۱ درصدی بودجه‌ی انکشافی این وزارت، از اقدامات اصلاحی در این وزارت می‌باشد.

هم‌چنان در اعلامیه گفته شده است که کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در مورد ۲۹ کارمند وزارت خارجه که سند صنف دوازدهم را داشته‌اند و قرار بوده است که در دیگر ارگان‌ها از طریق این کمیسیون شامل کار شوند، اقدامی نکرده است.

همین طور در اعلامیه آمده است: «با وجود این که تشکیل سال ۱۳۹۷ وزارت امور خارجه تا حالا منظور نگردیده، این وزارت به خاطر جلوگیری از تراکم تشکیلاتی، طرح تشکیل سال ۱۳۹۸ را با تنقیص ۵۱ بست به کمیسیون اصلاحات اداری پیشنهاد نموده، اما با تأسف تا هنوز هیچ‌گونه پاسخی در این زمینه به وزارت خارجه نرسیده است.»

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی کشور دیروز (سه‌شنبه، ۹ دلو) اعلام کرده بود که وزارت امور خارجه در زمینه‌ی پیش‌برد اصلاحات و تطبیق برنامه‌های اصلاحی در این وزارت با کمسیون اصلاحات اداری همکاری نمی‌کند.

در اعلامیه‌ی این کمیسیون گفته شده بود: «بر بنیاد هدایت شماره‌ی ۱۰۲۰ ریاست جمهوری، امتحان تثبیت سویه‌ی کارکنان وزارت خارجه در تسلط بر زبان انگلیسی و زبان‌های خارجی از جمله‌ی اقدامات اصلاحی در این وزارت بود که با وجود چند بار توافق با این وزارت، تا کنون تطبیق نشده است، در حالی که هزینه‌ی پروسه‌های برگزاری امتحانات بر بنیاد هدایت رییس‌جمهوری کشور پرداخت شده است.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *