ARG

غنی: صلح توسط یک اقلیت در پشت دروازه‌های بسته به نتیجه نمی‌رسد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که صلح توسط یک اقلیت در پشت دروازه‌های بسته به نتیجه نمی‌رسد.

آقای غنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ دلو) در نشست مشورتی جوانان در پیوند به صلح در کابل همچنان گفت که افغانستان صلح گذرا نه، بلکه صلح پایدار می‌خواهد.

او با اشاره به روند صلح در کشور افزود که نهادهای بین‌المللی در بخش صلح تجربه‌ی موفقی ندارند.

به گفته‌ی رییس‌جمهور: «کلید جنگ (افغانستان) در اسلام‌آباد، کویته و راولپندی می‌باشد.»

پیش از این امرالله صالح، سرپرست پیشین وزارت داخله و از اعضای تکت انتخاباتی آقای غنی نیز گفته بود که کلید صلح در کابل نه، بلکه در راولپندی پاکستان می‌باشد.

این در حالی است که پیشتر زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان گفته بود که کلید صلح به دست خود افغان‌ها می‌باشد: «افغان‌ها برای شکستن این بن‌بست (جنگ) نیاز به گفت‌وگوی بین الافغانی دارند. کلید حل مشکلات افغان‌ها اکنون در دست خود افغان‌ها است.»

در همین حال آقای غنی در این نشست با تأکید بر اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی گفت: «قانون تعدیل می‌شود و رأی‌گیری در انتخابات به صورت بایومتریک خواهد بود.»

او افزود که با تطبیق این اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی، این کمیسیون‌ها می‌تواند نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌صورت شفاف طی دور روز با مردم شریک کند.

دیدگاه‌های شما
  1. در طول چهار سال نتوانستی که اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات بیاوری و انتخابات پارلمانی کاملا ناموفق و پر از تقلب بود، حالا در مدت سه ماه میخواهی در کمیسیون مستقل انتخابات اصلاحات بیاوری؟
    کاری که در طول چهارسال نتوانستی همه مردم مطمئن هست که در طول سه ماه نمیتوانی؟
    تقریبا 50000 هزار عسکر اردوی ملی شهید شد و تو هیچ کار نکردی؟
    زودتر رنگ خود را گم کن بی عقل پست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *