ARG

اسدالله خالد: حملات تهاجمی نیروهای امنیتی بر لانه‌های دشمن ادامه می‌یابد

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور امروز (سه‌شنبه، ۹ دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که حملات تهاجمی نیروهای ارتش بر لانه‌های گروه‌های تروریستی در کشور هم‌چنان ادامه می‌یابد.

آقای خالد که در این نشست، در مورد آزادی ۳۸ تن از زندان گروه طالبان در غزنی، صحبت می‌کرد، افزود: ‌«به ملت افغانستان پیامم این است، وعده کرده بودیم که می‌رویم به لانه‌های دشمن … ان‌شاالله این ادامه می‌یابد و نمی‌گذاریم که زندگی آرام ملت را ناآرام بسازد.»

او همچنان خطاب به نیروهای ارتش گفت که رهبری حکومت وحدت ملی و وزارت دفاع ملی در خدمت و در کنار نیروهای امنیتی می‌باشد.

به گفته‌ی آقای خالد، وظیفه‌ی وزارت دفاع و حکومت است که اگر «سربازی در زندان است، از این رنج و مشقت آن را برهاند و اگر سربازی زخمی است، در فکر تداوی‌اش باشد».

دگرجنرال بسم‌الله وزیری، فرمانده قول‌اردوی عملیات خاص نیز در این نشست خبری گفت که این نیروها هم‌اکنون در حدود ده عملیات خاص را روزانه در کشور راه‌اندازی می‌کنند.

او در مورد رهایی ۳۸ نفر از زندان‌های طالبان در ولسوالی آب‌بند غزنی گفت که این افراد یک‌شنبه شب (۷ دلو) در عملیات نیروهای کماندو آزاد شده‌اند.

به گفته‌ی او، افراد آزادشده شامل سه ملکی، ۹ سرباز ارتش، ۱۵ سرباز پولیس ملی و محلی و سه محافظ یکی از وکیلان و هشت نفر از نیروهای خیزش مردمی بوده‌اند.

در همین حال منابع محلی در ولایت غزنی نیز می‌گویند که ۳۸ نفر در نتیجه‌ی عملیات شبانه‌ی نیروهای ویژه ارتش از یک زندان طالبان در ولسوالی آب‌بند این ولایت آزاد شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی روز دوشنبه به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این افراد طی عملیات نیروهای ویژه‌ی ارتش در روستای «سپین‌کلی» ولسوالی آب‌بند این ولایت از زندان طالبان آزاد شده‌اند.