در یک ماه گذشته 93 نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر به زندان محکوم شده‌اند

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اعلام کرده است که در جریان ماه جدی سال جاری 93 نفر به شمول یک زن در پیوند به 61 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر به یک‌ونیم الی 17 سال زندان محکوم شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این مرکز که امروز (سه‌شنبه، 2 دلو) منتشر شده، آمده است که از این میان 33 نفر در پیوند به 17 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از یک سال و شش ماه الی 17 سال زندان محکوم شده و 60 نفر دیگرشان که یک زن نیز شامل آنان است، در پیوند به 44 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر به حبس‌های تنفیذی مختلف محکوم شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که 12 نفر از این افراد کسانی بودند که می‌خواستند مواد مخدر نوع هرویین را با استفاده از شیوه‌ی جاسازی در بطن و بکس‌های سفری‌شان از میدان هوایی بین‌المللی حامدکرزی به کشورهای هند و امارات متحده‌ی عربی انتقال بدهند.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر گفته است که تمامی این افراد در پیوند به قاچاق بیش از 307 کیلوگرام مواد مخدر نوع هرویین، بیش از 68 کیلوگرام مورفین، بیش از دو هزار و 121 کیلوگرام تریاک، بیش از 982 کیلوگرام چرس، بیش از سه کیلوگرام مت امفتامین یا شیشه، 350 لیتر مشروبات الکولی، 700 لیتر استیک آنهایدراید، 17 هزار و 28 لیتر مواد کیمیاوی مایع و ده گرام تابلیت روان‌گردان (ک) به زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس اعلامیه، در جریان یک ماه گذشته، بر اساس پیشنهاد ریاست دادستانی اختصاصی و حکم دادگاه ابتداییه به تعداد 23 عراده واسطه نقلیه، دو میل اسلحه و 106 سیت موبایل از نزد افراد بازداشت شده به‌دست آمده و مصادره شده است.

همچنان مبلغ چهار میلیون و 217 هزار و 773 افغانی و مبلغ سه هزار و 550 دالر امریکایی از نزد قاچاق‌بران به‌دست آمده و به حساب بانک مرکزی وارد شده است.