حمله‌ی طالبان بر قطعه‌ی نیروهای امنیت ملی در میدان وردک؛ ساختمان نابود و تلفات سنگین است

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت میدان وردک از حمله‌ی طالبان بر یک قطعه نیروهای امنیت ملی خبر داده و گفته‌اند که در این حمله شمار زیادی از نیروهای امنیت ملی کشته شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی میدان وردک در اعلامیه‌ای گفته است که این حمله حوالی ساعت 7:30 صبح امروز بر یک قطعه محلی نیروهای امنیت ملی صورت گرفته است.

در اعلامیه در مورد تلفات این حمله چیزی گفته نشده اما گفته شده است که به ساختمان قطعه نیروهای امنیت ملی نیز آسیب رسیده است.

دفتر مطبوعاتی والی میدان وردک همچنان گفته است که نیروهای امنیتی از انفجار یک موتربمب دیگر در این ساحه جلوگیری کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد در وزارت دفاع گزارش کرده است که در این حمله بیش از 100 تن از نیروهای امنیت ملی کشته شده‌اند.

این مقام به شرط افشا نشدن نامش گفته است: «ما اطلاع داریم که 126 نفر در نتیجه‌ی انفجار در داخل یک مرکز آموزشی نظامی کشته شده‌اند.»

منابع محلی در میدان وردک اما به روزنامه اطلاعات روز از تلفات سنگین نیروهای امنیت ملی در این رویداد خبر داده و می‌گویند که بیش از 50 نفر در این حمله کشته شده‌اند.

محمدسردار بختیاری، عضو شورای ولایتی میدان وردک به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این حمله‌ی موتربمب در حدود 50 تن از نیروهای امنیت ملی کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

آقای بختیاری گفت که ممکن است آمار تلفات بیشتر از این باشد، زیرا شماری از نیروهای امنیت ملی در زیر آوارها باقی مانده‌اند.

حسین علی بلیغ،‌ عضو دیگر شورای ولایتی میدان وردک نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله در ساحه‌ی «سنگ سیاه» در مربوطات میدان شهر رخ داده و یک قطعه نوتشکیل امنیت ملی را هدف قرار داده است.

آقای بلیغ گفت که در این رویداد بیش از 40 تن از نیروهای امنیتی کشته و بیش از 35 تن دیگرشان زخمی شده‌اند. او افزود که در این قرارگاه حدود 150 نفر از نیروهای امنیت ملی حضور داشتند.

به گفته‌ی منابع محلی، بخش زیادی از ساختمان این قطعه به دلیل شدت انفجار تخریب شده است.

از سویی هم، سالم اصغرخیل، رییس صحت عامه‌ی میدان وردک به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که از این رویداد 12 زخمی به شفاخانه منتقل شده که وضعیت چهار نفرشان وخیم است. اصغرخیل گفت که بر اساس معلومات نیروهای امنیت ملی، پنج نفر دیگر در این رویداد کشته شده‌اند.

آقای اصغرخیل پیشتر به رسانه‌ها گفته بود که 12 کشته و 28 زخمی از این رویداد به شفاخانه‌ منتقل شده‌اند.

گروه طالبان گفته است که این حمله از سوی سه عضو این گروه و با استفاده از یک عراده موتر هاموی بمب‌گذاری شده صورت گرفته است.

طالبان در اعلامیه‌ای گفته‌اند که این حمله یک حمله‌ی انتقام‌جویانه بوده است.

ارگ ریاست‌جمهوری این حمله‌ی طالبان بر قطعه نیروهای امنیت ملی را محکوم کرده و گفته است: «گروه‌های تروریستی و حامیان بیرونی آنان با انجام این‌گونه حملات تروریستی، مورال عالی نیروهای قهرمان و شجاع امنیتی و دفاعی ما را تضعیف کرده نمی‌توانند، زیرا آنان در راستای سرکوب گروه‌های تروریستی، اراده‌ی جدی دارند.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *