Dr. M.Faisal

خلیل‌زاد با وزیر خارجه‌ی پاکستان در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان امروز جمعه (28 جدی) با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان دیدار کرده است.

محمد فیصل، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان در صفحه‌ی رسمی توییترش نوشته است که در این دیدار که در مقر وزارت خارجه‌ی پاکستان انجام شد،‌ دو طرف در مورد سفر منطقه‌ای آقای خلیل‌زاد بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که آقای قریشی در این دیدار به زلمی خلیل‌زاد تعهد سپرده است که اسلام‌آباد با روند صلح افغانستان همکاری می‌کند.

گفتنی است که زلمی خلیل‌زاد روز سه‌شنبه (25 جدی) به کابل آمده و در مورد جزییات سفر اخیرش به کشورهای منطقه، به رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور گزارش داد.

او روز پنج‌شنبه به پاکستان رفته و با تهمینه جنجوعه، معین سیاسی وزارت خارجه‌ و مقام‌های ارشد امنیتی این کشور نیز دیدار و در مورد روند صلح افغانستان با آن‌ها گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه‌ی پاکستان در حالی از همکاری کشورش به روند صلح افغانستان خبر داده است که روز پنج‌شنبه رییس‌جمهور غنی در یک تماس تیلیفونی با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مورد پروسه‌ی صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها باهم بحث کرده است.

عمران خان در این تماس تیلیفونی با پذیرفتن دعوت اشرف غنی، گفته است که به‌زودی سفرش را آغاز می‌کند.

رییس جمهور غنی در حالی نخست‌وزیر پاکستان را به کابل دعوت کرده است که محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح کشور روز سه‌شنبه (25 جدی) در نشستی در کابل گفت که بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان به شمول مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای پاکستان موقف‌شان را نسبت به جنگ در افغانستان تغییر داده‌اند.