رییس جمهور غنی عمران خان را به کابل دعوت کرد

اطلاعات روز: ارگ ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که رییس جمهور غنی امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ جدی) در یک تماس تلفونی از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان خواسته است که به کابل سفر کند.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده، آمده است که دو طرف در این تماس تلفونی، روی پروسه‌ی صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها باهم بحث کرده و عمران خان با پذیرفتن دعوت اشرف غنی، گفته است که به‌زودی سفرش را آغاز می‌کند.

رییس جمهور غنی در حالی نخست‌وزیر پاکستان را به کابل دعوت کرده است که اخیراً محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح کشور دو روز پیش (سه‌شنبه، ۲۵ جدی) در نشستی در کابل گفت که بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان به شمول مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای پاکستان موقف‌شان را نسبت به جنگ در افغانستان تغییر داده‌اند.

به گفته‌ی او، رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان نیز از گروه طالبان خواستار آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شده‌اند.

آقای داوودزی در این نشست هم‌چنان افزود که مولانا فضل‌الرحمان خطاب به طالبان گفته است که اگر مذاکرات با امریکا ضروری است، مذاکرات با حکومت افغانستان نیز ضروری‌تر است.

او در رأس یک هیأت حدود یک هفته‌ی پیش (سه‌شنبه، ۱۸ جدی) برای گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی روی صلح افغانستان، به اسلام‌آباد رفته و در جریان سفرش با تعدادی از مقام‌های دولتی پاکستان دیدار کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *