خلیزاد: اگر طالبان می‌خواهند بجنگند، ما می‌جنگیم

خلیلزاد: اگر طالبان می‌خواهند بجنگند، ما می‌جنگیم

اطلاعات روز: زلمی خلیلزاد، نماینده‌ی دولت امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که اگر طالبان می‌خواهند گفت‌وگو کنند ایالات متحده می‌تواند با آنان گفت‌وگو کند ولی اگر طالبان می‌خواهند بجنگند، ایالت متحده در کنار نیروهای امنیتی افغان می‌ایستد و با آنان خواهد جنگید.

آقای خلیلزاد امروز در نشستی با خبرنگاران در سفارت ایالات متحده در کابل گفت: «اگر طالبان گفت‌وگو کنند ما می‌توانیم گفت‌وگو کنیم. اگر آنان می‌خواهند بجنگند ما می‌توانیم جنگ کنیم. ما آروز داریم که طالبان صلح کنند. اگر آنان انتخاب کردند که به میز مذاکره حاضر نشوند و به جنگ ادامه دهند، ایالات متحده در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ایستاد و از آنان حمایت خواهد کرد.»

وی افزود که ایالات متحده و هم‌پیمانانش به حمایت از نیروهای امنیتی افغان افتخار می‌کنند و در این مقطع نقش نیروهای امنیتی افغان و فشارهای نظامی مهم است. در همین حال او گفت که ایالت متحده هیچ‌گاه خواهان ایجاد پایگاه‌های دایمی در افغانستان نبوده است: «چیزی که ما می‌خواهیم ختم جنگ از طریق گفت‌وگو، ادامه‌ی همکاری با افغانستان و مطمئن‌شدن از این که هیچ تروریستی هیچ یک از دو طرف را تهدید نمی‌کند.»

او اضافه کرد که ایالات متحده می‌خواهد به پاس قربانی‌های هفده ساله، یک رابطه‌ی همه‌جانبه با افغانستان، رابطه‌ای که برای افغان‌ها آینده‌ی بهتر فراهم کند، داشته باشد: « این رابطه شامل روابط نظامی، دیپلوماتیک و اقتصادی خواهد بود.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *