Muslimyar

مسلم‌یار: متهم کردن اسدالله خالد به نقض حقوق بشر سوال برانگیز است

اطلاعات روز: فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور می‌‌گوید اتهام‌هایی که به تازگی از سوی سازمان دیدبان حقوق بشر بر اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع وارد شده، سوال برانگیز و مغرضانه است.

آقای مسلم‌یار امروز یک‌شنبه (23 جدی) در نشست عمومی مجلس سنا گفت: «ما با اتهامی که سازمان دیدبان حقوق بشر بر آقای خالد وارد کرده، موافق نیستیم و اگر چنین می‌بود چرا در زمانی‌که آقای خالد در خانه بود، این اتهام‌ها بر او وارد نشد.»

به گفته‌ی او، حالا که اقدامات اسدالله خالد در راستای جدیت با مخالفان مسلح دولت از سوی مردم استقبال شده، سازمان دیدبان حقوق بشر بر او اتهام وارد کرده است.

رییس مجلس سنا افزود که اتهام سازمان دیدبان حقوق بشر بر آقای خالد سیاسی است و این سازمان می‌خواهد فشارهای سیاسی و روانی را بر مردم افغانستان وارد کند.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز گفت: «اتهام‌هایی که بر آقای خالد وارد شده در حالی است که او در یک موقف مهم دفاعی گماشته شده و برای تامین امنیت و ثبات کشور کار می‌کند، به همین دلیل این اتهام‌ها غرض‌آلود و تخریب‌کننده است.»

آقای ایزدیار افزود که سازمان دیدبان حقوق بشر می‌خواهد فعالیت‌های آقای خالد را سبوتاژ کرده و جایگاه او را در میان مردم افغانستان تخریب کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر، روز شنبه (22 جدی) با نشر اعلامیه‌ای، اسد الله خالد، سرپرست جدید وزارت دفاع افغانستان را به دست داشتن در شکنجه‌ی افراد و آزار جنسی زنان و دختران متهم کرد.

این سازمان گفته است که آقای خالد در زمانی‌که والی قندهار بود، زندان شخصی داشته و همچنان در زمان مأموریت‌اش در قندهار و غزنی برخی مردم را به مرگ تهدید کرده است.

اسدالله خالد به تاریخ دوم جدی از سوی رییس‌جمهوری اشرف غنی به‌عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت دفاع تعیین شد.