209 Shaheen Corps

فرمانده عمومی طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب کشته شد

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شمال کشور از کشته شدن فرمانده عمومی گروه طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب خبر داده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین امروز یک‌شنبه (بیست و سوم جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قطعات ویژه‌ی نیروهای ارتش در همکاری با حملات هوایی نیروهای حمایت قاطع روز شنبه عملیات هدفمندی را در ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب راه‌اندازی کرده بودند که در نتیجه به جنگجویان طالب تلفات سنگین وارد شده است.

در اعلامیه گفته شده است که در جریان این درگیری قاری تاج‌الدین،‌ فرمانده عمومی طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب همراه با 20 نفر از افرادش کشته شده‌اند.

بر اساس اعلامیه، قاری تاج‌الدین، فرمانده درجه یک طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش بود که در بیشتر حملات تهاجمی و تروریستی این گروه در ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب نقش داشته است.

قول اردوی 209 شاهین همچنان گفته است که در جریان این درگیری‌ها، 15 جنگجوی دیگر گروه طالبان زخمی و 12 جنگجوی این گروه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این قول اردو گفته شده است که در این عملیات سه قرارگاه گروه طالبان از بین برده شده و مقدار زیادی سلاح و مهمات این گروه به شمول چندین عراده موتر و موتورسایکل به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

قول اردوی 209 شاهین در یک خبر دیگر اعلام کرده است که قاری قدرت‌الله، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی زاری ولایت بلخ در یک حمله‌ی هوایی نیروهای حمایت قاطع کشده شده است.

این حمله روز شنبه در روستای «کندلی» ولسوالی شولگره بلخ صورت گفته که در نتیجه 11 تن از افراد قاری قدرت‌الله نیز کشته شده‌اند.